פאנטון, נקרא גם "צליל המתנה" או "שיר בהמתנה", הוא ההקלטה הקולית שמושמעת למחייג בזמן המתנה למענה. ברירת המחדל ומה שכולנו מכירים הוא צליל חיוג מונוטוני שמושמע לנו כאשר אנו מחייגים וממתינים למענה אולם יש אפשרות להחליף את הצליל המשעמם הזה בהקלטה יותר נעימה ומזמינה.
ההקלטה יכולה להיות מוזיקה נעימה, שיר פופולרי שאתם אוהבים ורוצים להשמיע למחייג ובעצם כל סאונד שתרצו, גם סאונד מותאם אישית שהקלטתם בעצמכם או הפקתם בעזרת שירות מקצועי, והעברתם לחברת הסלולר להגדרה כצליל המתנה בקו שלכם.
ההבדל בין "שיר בהמתנה" ובין צליל המתנה עסקי
האבולוציה של צליל המתנה התחילה כאשר חברות הסלולר מיצו את הרווחים שיכלו להפיק מדמי מינוי שגבו מהמנויים שלהם ואז פנו לאסטרטגיה של מכירת תוכן ושירותים נלוים כמו הצבעות בSMS, משחקים, שיחות פרימיום ועוד. בין השירותים האלה, הציעו החברות גם שירות "שיר בהמתנה" או "מוזיקה בהמתנה" המאפשר למנוי לבחור שיר שהוא אוהב ולהגדיר אותו כצליל המתנה (פאנטון).
צליל המתנה עסקי דומה ל"שיר בהמתנה" בפן הטכני במובן שגם שיר פופולרי וגם פאנטון עסקי - שניהם מתנגנים ברקע בזמן שהמחייג ממתין למענה אך שונים בכךשאפשר לבחור שיר המתנה מתוך רשימה מוגדרת של שירים שכבר זמינה במערכות של חברת הסלולר ואילו פאנטון לעסק שונה בין עסק לעסק ולכן צריך הגדרה מיוחדת ופרטנית. בעוד משתמש פרטי בוחר צליל המתנה מתוך רשימת שירים פופולרים, משתמש עסקי לרוב יפיק פאנטון לעסק ויגדיר אותו כצליל המתנה עסקי בעבור קו הסלולר שלו.
איך נשמע פאנטון עסקי?
לכל עסק צליל המתנה עסקי משלו בהתאם לסוג העסק ולמסר שרוצים להעביר. המבנה הכללי והפשוט הוא מוזיקת רקע נעימה ומתאימה ועל גביה קריינות שמעבירה את הנקודות הבאות:
- ציון בפני המחייג לאן הגיע: שם העסק. בהתאם לתחום העיסוק ולשם העסק, לעתים כדאי גם לציין את תחום העיסוק ואף להחדיר מסרים שיווקיים קצרים.
- הודעה שהשיחה מחוברת, תודה על ההמתנה והבטחה לענות בהקדם. חשוב להעביר למחייג את התחושה שלא מדובר בנתב שיחות אלא רק בצליל המתנה ושאינו צריך לעשות דבר מלבד להמתין - כלומר, שהמענה לא מתעכב בגלל צליל ההמתנה שמושמע.
לגבי המוזיקה: יש לבחור מוזיקה נעימה ועדינה ולהתאים את הווליום כך שלא יפריע לקריינות. כמובן שיש להקפיד להשתמש רק במוזיקה שקיבלתם או רכשתם את הזכות להשתמש בה ולא להפר זכויות יוצרים.
דוגמה 1: פאנטון גנרי לעסק
שם העסק לא מצויין בו אבל עדיין משדר מקצועיות ומנעים את ההמתנה:
דוגמה 2: פאנטון לעסק בתחום המחול
בנוי על פי המרכיבים המפורטים מעלה: ציון בפני המחייג לאן הגיע, תודה על ההתקשרות, הבטחה להתפנות ולענות בקרוב ושילוב של היכרות קצרה עם פעילות העסק - באיזה סוגי מחול עוסק, לאילו גילאים מוצעים השירותים וכו'.
נגנו והאזינו לדוגמאות נוספות של פאנטונים עסקיים.
מחיר צליל המתנה עסקי
העלויות מתחלקות לשניים: הפקה של הפאנטון ועלות ההגדרה שלו אצל חברת הסלולר.
מחיר הפקת פאנטון
מדובר בשירות חיצוני שלא קשור לחברת הסלולר והעלות היא חד פעמית: משלמים בעבור שירות הפקת קובץ סאונד שאותו תקבלו ותוכלו להשתמש בו כרצונכם.
לעתים חברת הסלולר מייצרת שיתוף פעולה עם סטודיו לקריינות או להפקת סאונד ומציעה את השירות בהנחה אולם בגדול מדובר בשוק חופשי והמחיר משתנה בהתאם לאיכות השירות. מחיר פאנטון לעסק יכול לעלות בין 300 ש"ח לבין 1000 ש"ח אם עושים זאת דרך נותן שירות (סטודיו לסאונד) אך אפשר גם להפיק צליל המתנה עסקי בחינם בעצמכם.
עלות שירות צליל המתנה עסקי
הרכיב השני של העלות הוא המחיר שתשלמו לחברת הסלולר בעבור שירות פאנטון. הרוב המוחלט של החברות גובות תשלום חודשי לכל קו המשתמש בשירות פאנטון עסקי. חלק מהחברות גם יחייבו אתכם בעלות חד פעמית בעבור הגדרת הפאנטון שלכם או "הוספה" שלו למערכת.
- העלות החודשית נעה סביב 10 ש"ח לחודש (כולל מע"מ). ברוב החברות. אקסטרה מובייל היא החברה היחידה שלא גובה תשלום חודשי בעבור השירות.
- העלות החד פעמית של "הקמה" נעה סביב 6 ש"ח. אך רוב החברות מגדירות את הפאנטון בחינם, ללא עלות.
הפירוט המלא של מחירי צליל המתנה עסקי מפורטים בהמשך הכתבה, בהשוואה בין החברות.
פאנטון לעסק - יתרונות וחסרונות
הכותרת קצת מטעה כי למעשה אין באמת חסרונות בהגדרת פאנטון בקו הטלפון של העסק. פאנטון הוא צליל המתנה, וככזה אינו מייצר זמן המתנה מיותר למחייג אלא רק מנעים את ההמתנה שלו עד שעונים לשיחה. העלויות נמוכות עד אפסיות והערך רב ועל כן אין באמת חסרונות ומומלץ לכל עסק להגדיר צליל המתנה עסקי בקו הסלולר שבו עונים ללקוחות.
מצד שני, היתרונות בפאנטון עסקי רבים:
- אפירמציה - כשמחייג שומע את שם העסק שלכם בזמן ההמתנה, הוא מקבל אישור קולי שהגיע למקום הנכון ולא טעה במספר וכך נוטה להמתין ולא לנתק מחשש שטעה.
- חיזוק המותג - חזרה על שם העסק, למשל: "תודה שהתקשרתם לאקסטרה מובייל" והבלטת ערכים או יתרונות של העסק, כמו: "חברת הסלולר שעוזרת לעסק שלכם להפיק אקסטרה מהסלולרי…" שניהם מסייעים לכם בהגדלת הזכירות של המותג וערכיו באזני הלקוח.
- תפישת המותג כמקצועי - כשהשירות עולה שקלים בודדים בחודש (או בחינם באקסטרה מובייל), ואפשר לייצר רושם מקצועי כמו של החברות הגדולות, למה לא לקפוץ על ההזדמנות ולחזק את תפישת המותג שלכם בעיני הלקוחות?
- שיפור חוויית הלקוח - במסגרת הפעילות העסקית שלכם אתם פועלים תמיד כדי להוציא את הלקוח מרוצה, כל אחד לפי תחום העיסוק שלו. אז למה לא להנעים את הזמן של הלקוח כשהוא ממתין לכם בטלפון ולייצר חוויה חיובית?
- פסיכולוגיה של המתנה - כולנו שונאים להמתין אבל כשמסבירים לנו למה אנחנו ממתינים, אנחנו נוטים להמתין בסבלנות. דמיינו המתנה בדואר ללא קבלת מספר או המתנה להורדת קובץ מבלי שתהיה אינדיקציה גרפית (פס מתמלא או גלגל מסתובב). כך גם צליל בקול ידידותי שמסביר ש"מיד נתפנה לענות לשיחה" מייצר תחושה טובה יותר מאשר צליל חיוג מונטוני סתום.
- קידום מכירות - לא בכל מקרה, אבל לפעמים כדאי לשלב מסר מכירתי רלוונטי ועדכני בזמן ההמתנה. למשל: "תודה שהתקשרתם לז.ר פרחים, מיד נענה. על מבצע זר לשבת ב19 ש"ח בלבד שמעתם? מיד כשנענה נשמח לספר לכם".
איך מגדירים פאנטון לעסק?
הגדרה של צליל המתנה עסקי מתחלקת לשניים. החלק הראשון הוא הפקה של הפאנטון לעסק; והשני הוא הגדרת הפאנטון שהפקתם כצליל המתנה בקו הטלפון שלכם.
הפקה של פאנטון לעסק יכולה להיעשות בצורה עצמאית או בעזרת שירות הכולל מוזיקה וקריינות מקצועית. כך או כך, התוצר יהיה קובץ סאונד, לרוב בפורמט mp3 או wav אותו תוכלו להעביר לחברת הסלולר כדי שזו תגדיר אותו כצליל המתנה.
כל חברת סלולר עובדת על פי נהלים שלהם אבל בגדול מדובר בהתנהלות מיושנת וידנית הדורשת שיחה עם נציג שירות, לרוב במחלקה העסקית של החברה, שיבקש שתשלחו לו את קובץ הסאונד של הפאנטון והוא יעביר את זה להגדרה.
היזהרו מאפליקציות: חשוב להדגיש שאין גורם אחר מלבד חברת הסלולר שמנהלת את הקו שלכם שיכול להגדיר בעבורכם צליל המתנה עסקי. כל אפליקציה שמתיימרת לאפשר לכם להגדיר צליל המתנה לא תגיע לאותה תוצאה - במקרה הגרוע האפליקציה תדמה צליל המתנה בכך שתענה ללקוח ותשמיע לו צליל המתנה על חשבון זמן המענה שלך - כלומר, האפליקציה תענה לשיחה, תשמיע למחייג צליל ותדחה את המענה שלך ובכך כמובן תגרום לתסכול מיותר אצל הלקוח. במקרה היותר טוב, האפליקציה פשוט לא תעבוד כי כיום ההרשאות הנדרשות ממערכת ההפעלה של הסלולרי לא יאפשרו לאפליקציה גישה למענה אוטומטי לשיחה.
צליל המתנה עסקי - השוואה בין החברות (מעודכן לשנת 2021)
כאמור, הגורם היחידי שיכול להגדיר צליל המתנה לעסק הוא הגורם שמנהל את הקו הסלולרי שלכם - וזו חברת הסלולר. על כן בחנו את האפשרויות בכל ספקיות הסלולר הישראליות. בשל העובדה שלכל חברה יש את הנהלים שלה, וברובן הגדרה של פאנטון עסקי היא משימה לא פשוטה בכלל, ביררנו בשבילכם כיצד ניתן לעשות זאת בכל אחת מהחברות וערכנו מדריך מתעדכן בעבור כל אחת מחברות הסלולר בארץ. עדכון אחרון: 24/05/2021.
לנוחותכם, סיכמנו את הממצאים בטבלה.
צליל המתנה עסקי של אקסטרה מובייל
גילוי נאות: כותב שורות אלה הוא חלק מאקסטרה מובייל.
עם זאת, עם עובדות אי אפשר להתווכח וכמו שאפשר לראות בטבלת ההשוואה, כל חברות הסלולר המציעות שירות צליל המתנה בהתאמה אישית עושות זאת בעלות קבועה חודשית של כ-10 שקלים, ואצל כולן ההגדרה היא ידנית ואיטית. בחלקן אפילו תצטרכו לשלם בכל פעם שתגדירו את הפאנטון לעסק, גם אם תעשו זו פעם אחת בלבד.
באקסטרה מובייל השירות מתבצע בצורה עצמאית דרך האיזור האישי - בלי לשלוח מיילים, למלא טפסים, לסרוק ולהמתין ימים ארוכים עד להפעלת השירות ולא פחות חשוב: ללא עלות. כאמור, העלויות מחלקות לשניים: הפקת פאנטון, ודמי שירות. באקסטרה מובייל לא מפיקים פאנטון מקצועי לעסק אך מציעים למנויים סבסוד של עלות הפקת הפאנטון. ולגבי דמי שירות - אין עלות הקמה ואין עלות חודשית. השירות בחינם בחבילות הכוללות אותו (לחצו לצפיה בחבילות בהן השירות כלול).
למעשה, בגלל שאקסטרה מובייל מכוונת את השירותים לעצמאים ולעסקים קטנים, גם שירות הפאנטון מוכוון לאותו קהל כך שאין כלל שירות "שיר בהמתנה" של שירים ומוזיקה אלא רק צלילי המתנה לעסקים - משמעות הדבר שאולי לא תוכלו לבחור שיר של עומר אדם מהמאגר, אבל בהחלט תוכלו לבחור פאנטון מתוך מגוון של פאנטונים גנריים לעסק.
צליל המתנה עסקי פרטנר
חברת פרטנר קוראת לשירות שלה MyBiztone ומלבד העובדה שהשירות לא נגיש וקשה למצוא אותו באתר של פרטנר, גם הפרטים על השירות בדף השירות עמומים וחסרים ויש למלא טופס כדי שנציג יחזור אליכם עם פרטים. אני מילאתי את פרטיי בטופס ב-16 במאי 2021 בשעה 10:30 ועד עכשיו לא קיבלתי מענה - כנראה שהשירות הזה פחות מעניין את פרטנר ולכן לא חוזרים.
חיפוש של המילה "עסק" במאגר הפאנטונים של פרטנר מגלה רשימה של פאנטונים עסקיים שונים לרבות פאנטונים גנריים ("תודה שהתקשרתם, מיד נענה"). מזה אנו מסיקים שאופן ההגדרה של פאנטון עסקי בפרטנר הוא כזה: מעבירים לחברה את קובץ הסאונד של הפאנטון העסקי, פרטנר מוסיפה אותו למאגר הכללי של הפאנטונים (שנגיש לכולם!!) ואז בעל העסק יכול לבחור אותו מתוך הרשימה בבואו להגדיר פאנטון.
מעבר לכך שלא מפורט בדף השירות כיצד השירות עובד ואל מי יש לפנות וכו', גם אין ציון של מחירים. רק עיון במסמך PDF של תנאי השימוש מגלה את המחירון הבא:
מנויים | מחיר למנוי לחודש לפני מע"מ |
---|---|
1-6 | 8.83 ש"ח |
7-15 | 7.06 ש"ח |
16-25 | 6.18 ש"ח |
* השירות ניתן חודש ראשון (למנויים חדשים) ללא תשלום כהטבת הצטרפות.
** המחיר מדורג אך לא חל על כל המנויים "מהמנוי הראשון". דוגמה להמחשה: עסק עם 7 עובדים לא ישלם 7.06 ש"ח על השירות בעבור כל מנוי אלא רק בעבור המנוי השביעי. מנויים 1-6 יחוייבו בתעריף המלא: 8.83 ש"ח.
פרטנר מציעה שירות הפקת פאנטון מקצועי במחיר מוזל. לא ברור מעמוד השירות באתר ולא ממסמך התנאים כמה עולה שירות זה.
צליל המתנה עסקי פלאפון
פלאפון מציעה שירות "שיר בהמתנה" המאפשר בחירה של נעימה או של שיר מתוך רשימה מוגדרת אך לא ניתן למצוא ברשימה הזו פאנטונים גנריים לעסק. באתר החברה אין כלל מידע על השירות ויש ליצור איתם קשר טלפוני ולקבל הצעת מחיר ופרטים - וזה בדיוק מה שעשינו.
אלו הפרטים שקיבלנו: ראשית, כדי להצטרף לשירות יש למלא טופס הצטרפות ולשלוח אליהם. תנאי השימוש, העלויות והשירות המוצע - כל אלה מפורטים בטופס ההצטרפות. העלויות (לפני מע"מ) הן 9.56 ש"ח לחודש, ועוד 5.04 ש"ח לכל פעם שתגדירו פאנטון לעסק, כולל הפעם הראשונה.
פלאפון היא החברה היחידה מלבד אקסטרה מובייל שמציעה שירות הפקת ג'ינגל עסקי. אצל פלאפון השירות כולל קריינות ומוזיקה מתוך קטלוג דרך ספק משנה שלהם והעלות יחסית נמוכה: 100 ש"ח לפני מע"מ אולם בעיון בתנאי השימוש מבינים שהפאנטון שתפיקו במיטב כספכם לא יהיה שלכם אלא רק תקבלו זכויות להשתמש בו במסגרת השירותים של חברת פלאפון. לא תקבלו את קובץ הסאונד ולא תהיה לכם זכות להשתמש בו בחברה אחרת!
ביזנסטון - שירות פאנטון לעסק ברשת סלקום
בדף שירותים נוספים ללקוחות עסקיים בסלקום יש אזכור לשירות של צליל המתנה לעסק בשם "ביזנסטון" אבל אין פרטים לגביו. כדי לקבל פרטים על השירות כולל מחירים יש להשאיר פרטים בטופס ולהמתין לנציג שירות שיחזור אליכם בשיחת טלפון בתוך 2 ימי עסקים.
אני מילאתי את הפרטים שלי בטופס בבוקר של יום א', ה-16 במאי 2021 ואני ממתין ליצירת קשר עד היום. כנראה שגם את סלקום לקוחות עסקיים שרוצים פאנטון עסקי פחות מעניינים...
MyBiztone - שירות פאנטון לעסק של 012 מובייל
012 מובייל מאפשרת הגדרת צליל המתנה עסקי ללא קשר לשירות 012Funtone (בחירה מתוך רשימת שירים להמתנה). גם ב-012 ההגדרה של צליל המתנה לעסק שאתם הפקתם בעצמכם נעשה באופן ידני: שולחים מייל עם קובץ סאונד של פאנטון שהפקתם לעסק ומצרפים למייל את פרטי החשבון שלכם כולל שם הלקוח או העסק, מספר הקו, מספר ת"ז או ח"פ ויש לצרף את הטופס הבא חתום.
בשיחה טלפונית עם הנציגה פאולינה, שאלנו אם אפשר לצפות במאגר הפאנטונים לפני הצטרפות לשירותי הסלולר שלהם והשיבה שלא. כשנשאלה אם במקרה יודעת אם במאגר הפאנטונים יש צלילי המתנה גנריים, השיבה שגם היא לא יכולה לגשת למאגר ושהיא אינה יודעת.
אחרי כל ההתעסקות הזו וכאשר יוגדר לכם פאנטון עסקי תחוייבו בעלות קבועה לכל חודש שימוש לפי מחירון מדורג כמו זה של פרטנר, כלומר 10 ש"ח לחודש כולל מע"מ לעד שישה קווים.
ג'ינגל עסקי - שירות צליל המתנה של הוט מובייל
להוט מובייל יש את שירות מוזיקה בהמתנה שמציע מבחר גדול יחסית של רצועות מוזיקה ישראלית לבחירה והגדרה כצליל המתנה. לזכותם ייאמר שהממשק שלהם יחסית נח ונגיש בהשוואה לשאר חברות הסלולר הגדולות וכן מלבד מוזיקה יש מספר צלילי המתנה גנריים שעשויים לשמש פאנטון לעסק אם מספיק לכם פאנטון גנרי כמו: "תודה שהתקשרתם, מיד נענה".
אם תרצו פאנטון עסקי שאינו גנרי, תיאלצו להירשם לחבילת סלולר "עסקית" בצורה ידנית באמצעות מילוי טופס באתר ולחכות להצעת מחיר. אחרי שתהיה לכם חבילה עסקית, תצטרכו לבקש להפעיל שירות "ג'ינגל עסקי". לאחר מכן תצטרכו לשלוח בצורה ידנית (במייל) קובץ MP3 שאורכו עד 30 שניות ואז להתקשר לנציג העסקי שלכם או למוקד השירות כדי לבקש להפעיל את השירות.
מלבד הסרבול הכרוך בהתנהלות ידנית, במייל ובשיחות טלפון, גם המחיר לא זול וכולל מלבד העלות חודשית גם עלות הקמה. על השירות משלמים 8 ש"ח בכל חודש ועוד 6 ש"ח על כל הגדרה של שיר בהמתנה או צליל המתנה (הם קוראים לזה "הורדה" של שיר).
פאנטון עסקי - רמי לוי תקשורת
בשיחה עם נציג שירות של רמי לוי תקשורת במאי 2021 נמסר שאין להם שירות פאנטון לעסק וכאשר נשאל לגבי פאנטונים גנריים, השיב שהם מתבססים על שירות "שיר בהמתנה" של חברת פלאפון כך שמה שיש לפלאפון להציע זה גם מה שיש ברמי לוי. בדקנו, ובשירות "שיר בהמתנה" של פלאפון אין פאנטונים גנריים לעסק.
צליל המתנה עסקי ברשת גולן טלקום
לגולן טלקום אין שירות צליל המתנה עסקי וגם לא שירות צליל המתנה רגיל (שיר בהמתנה).
צליל המתנה לעסק we4g
ל-we4g אין שירות פאנטון עסקי וגם לא שירות צליל המתנה רגיל.
פאנטון לעסק ברשת 019 מובייל
019 מובייל לא מציעים שירות צליל המתנה (שיר בהמתנה) ללקוחות רגילים וגם בעמוד השירותים העסקיים באתר שלהם אין זכר לשירות צליל המתנה עסקי.
טבלת השוואה לשירות פאנטון עסקי
עלויות לפני מע"מ | הליך הגדרת פאנטון | פאנטון עסקי גנרי | הפקת פאנטון מקצועי | |
---|---|---|---|---|
אקסטרה מובייל |
₪0 כלול בחבילה |
עצמאית דרך איזור אישי |
שיתוף פעולה עם סטודיו מקצועי. מחיר מוזל ללקוחות אקסטרה מובייל | |
פרטנר | ₪6.18-₪8.83 לחודש
אין מידע לגבי עלות חד"פ |
ידני. שולחים מייל לנציג עסקי שמעלה את זה למאגר הפאנטונים באתר, ואז אפשר לבחור אותו | "בהנחה" אך לא ברור מה המחיר, מה ההנחה ומי מפיק את הפאנטון. | |
פלאפון | ₪9.56 לחודש
₪5.04 חד"פ |
ידני. שולחים מייל עם פרטים וטופס חתום ומחכים שיגדירו את הפאנטון | הפקה דרך ספק של החברה במחיר ₪100 אך הזכויות בפאנטון לא תהיינה שלכם | |
סלקום | אין פרטים באתר החברה וגם לא חוזרים לאחר שממלאים טופס. | |||
012 מובייל | ₪6.18-₪8.83 לחודש
אין עלות חד"פ |
ידני. שולחים מייל עם קובץ, פרטי הקו וטופס חתום ומחכים שיגדירו את הפאנטון | אין מידע | "אנחנו רק מקבלים את הג'ינגל העסקי ומגדירים אותו" |
הוט מובייל | ₪6.83 לחודש
₪5.12 חד"פ |
אין מידע | אין אזכור באתר החברה | |
רמי לוי | ברמי לוי תקשורת אין שירות פאנטון לעסקים. | |||
גולן טלקום | לא קיים שירות פאנטון לעסק בגולן טלקום. | |||
We4G | אין שירות צליל המתנה עסקי ברשת We4G. | |||
019 מובייל | לא קיים שירות פאנטון לעסק בחברת 019 מובייל. |
* כל המחירים בטבלה לפני מע"מ
שאלות ותשובות
-
האם פאנטון עסקי מעכב את המענה ללקוח?
לא. כשם שצליל החיוג שאתם מכירים לא מעכב את המענה אלא רק מושמע ברקע בזמן המתנה למענה, כך גם צליל המתנה עסקי מתנהג. צליל המתנה עסקי פשוט מחליף את צליל ההמתנה המשעמם שכולנו מכירים.
-
כמה עולה שירות צליל המתנה לעסק?
בהתאם לחברת הסלולר בה אתם מנויים. רוב החברות גובות כ-10 ש"ח בחודש בעבור השירות, חלקן גובות כ-6 ש"ח חד פעמי בעבור הקמה. רק באקסטרה מובייל השירות כלול בחינם כחלק מחבילת הסלולר.
-
אילו חברות מציעות שירות צליל המתנה לעסק בחינם?
רק אקסטרה מובייל מציעה את השירות ללא עלות כלל. הגדרה ראשונית, החלפת פאנטון, והשימוש בשירות - הכל כלול בעלות החבילה, ללא עלות נוספת.
-
למה צריך לשלם "דמי הקמה" בעבור פאנטון עסקי?
לא באמת ברור. רוב חברות הסלולר "הלבישו" את השירות לעסקים על גבי שירות "שיר בהמתנה" שבו יש לשלם תמלוגים לאקו"ם בעבור השימוש בשיר ועל כן נגבה תשלום חד פעמי. בפאנטון עסקי בו אין צורך בתשלום תמלוגים גם אין צורך בתשלום חד פעמי אך החברות לא התאימו את התמחור לעסקים.
-
מה האורך המומלץ לפאנטון עסקי?
אין כלל אצבע לגבי האורך אך לא כדאי שיארך יותר מ-30 שניות. הקפידו לתכנן את התסריט של הפאנטון כך שלא יקרה דבר אם המחייג לא ישמע את כולו שכן פאנטון הוא צליל המתנה וככזה ברוב המקרים המחייג לא ישמע את כולו לפני שתענו.
-
איך מגדירים צליל המתנה לעסק?
רק דרך חברת הסלולר שבה אתם מנויים. כל דרך אחרת שאינה דרך רשת הסלולר תגרום ללקוח לחכות לשווא כדי להאזין לצליל ההמתנה לפני שהמכשיר שלכם יצלצל.