הם נמצאים בכל מקום וסביר להניח שיוצא לכם להתקשר למספרים וירטואליים פעם או פעמיים ביום מבלי לדעת כלל שמדובר במספר וירטואלי: אם זה בפניה לעסקים ונותני שירותים, בהתקשרות אל מוקדי שירות או משרדי ממשלה ואפילו כשאתם מתקשרים ומתעניינים לגבי פריט שראיתם ביד-2. בכתבה זו נציג את היכולות המתקדמות שיש למספרים האלה, נמנה ונפרט את היתרונות שלהם ואת קלות השימוש בהם. סביר להניח שבסיום הקריאה גם אתם, ולא משנה אם אתם אנשים פרטיים או בעלי עסק, תבינו כיצד תוכלו לרתום את הפונקציונליות של מספרים וירטואליים לטובתכם או לטובת העסק שלכם ולהפיק מהם ערך רב.

מה זה מספר וירטואלי ואיך הוא עובד?

מספרים וירטואליים הם קווי טלפון שאינם קשורים לקו טלפון נייח הדורש התקנה של טכנאי או לרשת סלולרית המצריכה רכישת כרטיס סים והתקנתו על גבי מכשיר סלולר. מספר וירטואלי מחובר למערכות טלפוניה בענן ובאמצעותם מחברים \ מנתבים שיחות בין שני צדדים, או יותר, בהתאם להגדרות המשתמש. בזכות כך שכל המערכת עובדת בענן, אין עלויות ותקורות הכרוכות בהתקנה ובתחזוקה של קו טלפון: ההתקנה, התוכנה, הגיבויים, התחזוקה והאבטחה - כולם מתנהלים בענן והאחריות על כך היא בידי הספק של המספרים הוירטואליים ולא בידי הלקוח.

בעבר, לפני עידן הסלולר, קווי טלפון היו מחוברים לתשתית פיזית ולמכשיר נייח קבוע - כזה שמותקן במשרד או בבית. מהפכת הסלולר "ניתקה" את התלות בנקודה פיזית אחת ואפשרה למשתמשים להתנועע עם מכשיר סלולרי ולקבל ולהוציא שיחות מכל מקום - אבל גם לקו סלולרי יש אילוצים: משתמש צריך להסתובב עם מכשיר פיזי, להיות זמין למענה, לדאוג שהמכשיר טעון ונמצא באיזור עם קליטה ואם רוצים ששני אנשים או יותר יוכלו לקבל את השיחות, יהיה עליהם להיות קרובים זה לזה לשם כך.

מספרים וירטואליים מנותקים מכל אילוץ פיזי. הם לא קשורים למיקום פיזי גאוגרפי אחד ואינם מחוברים למכשיר פיזי - לא לטלפון נייח, לא למרכזיה וגם לא למכשיר סלולרי. הם מופקים בענן ומצביעים תמיד למספרים אחרים. כמו שירות שיחה עוקבת ("עקוב אחריי"), רק יותר חכם וגמיש.

תרשים זרימה המסביר כיצד מספרים וירטואליים עובדים
איך מספר וירטואלי עובד? תרשים

ההבדל בין מספר וירטואלי לבין מספר "רגיל"

להשוות קו טלפון רגיל למספר וירטואלי זה כמו להשוות בין דואר אלקטרוני (email) לבין דואר ישראל: מספר וירטואלי מתנהל בצורה יעילה בענן, מציע מגוון אפשרויות חכמות שאת כולן ניתן לבצע בקליקים בודדים דרך הדפדפן במחשב או בסלולר.

מספר וירטואלי מספר סלולרי "רגיל" מספר נייח "רגיל"
מבוסס ענן מכשיר סלולרי + כרטיס סים חיבור מכשיר טלפון קווי לתשתית פיזית
תלוי ספק ותלוי שימוש, אצלנו למשל, המחיר הוא 24 ש"ח לחודש מינימום 20 ש"ח לחבילה הבסיסית ביותר אצל כל הספקים מינימום 40 ש"ח לחודש בבזק
הקמת קו (מספר) בקליק רכישה ומשלוח של כרטיס סים, אקטיבציה, התקנה במכשיר סלולרי הזמנת טכנאי, הקמת נקודת תקשורת, רכישת מכשיר טלפון נייח ודורש מיקום פיזי (חנות, משרד)
ביטול קו (מספר) בקליק הודעה בכתב או בטלפון על ניתוק
מספר שיחות על אותו הקו במקביל לא יותר משיחה אחת במקביל
מלבד השימושים הרגילים כמו שיחות ומסרונים יש מגוון גדול של פעולות חכמות כמו הקלטת שיחות, מסרונים אוטומטיים, הגדרת צליל המתנה למחייג, ניתוב שיחות חכם, חסימת מתקשרים, חיוג ליעד במקביל או בטור, הגדרת שעות פעילות ועוד ועוד שיחות ומסרונים שיחות
ביצוע פעולות אוטומטית מאפשר גמישות מירבית ניהול ידני של הקו באמצעות נציג שירות
אינטגרטיבי: מתממשק עם מערכות קיימות כמו CRM ועם פלטפורמות אוטומציה מורכב עד בלתי אפשרי להתממשקות עם שירותים חיצוניים

שיחה נכנסת אל מספר וירטואלי

מבחינת המתקשר, שיחה אל מספר וירטואלי היא שיחה רגילה לכל דבר. מאחורי הקלעים השיחה מנותבת אל מספר אחר, אחד או יותר, לפי הגדרות המשתמש - זה יכול להיות אל מספר נייח, מספר נייד, מספר וירטואלי אחר, מערכת ניתוב שיחות ועוד. מלבד הגדרה של מספר(י) היעד אליהם תנותב השיחה, ישנן הגדרות נוספות חכמות כמו הקלטת שיחות, חסימת מתקשרים, קביעת שעות פעילות ועוד ועוד.

שיחות יוצאות ממספר וירטואלי

למספר וירטואלי אין תשתית פיזית, אין כרטיס סים ואין שקע תקשורת בקיר - אלה דרושים כדי להוציא שיחות ועל כן הלכה למעשה לא ניתן להוציא שיחות ממספר וירטואלי כפי שמוציאים שיחות מקו רגיל. עם זאת, בעקבות פניות של לקוחותינו שביקשו את האפשרות לחזור ללקוח מאותו המספר שאליו חייג (המספר הוירטואלי), הקמנו פיתרון חדשני: חייגן וירטואלי.

מנויי אקסטרה מובייל מקבלים גישה לאפליקציית חייגן אשר ממנה אפשר להוציא שיחות מהמספר הוירטואלי. אם במנוי יש יותר ממספר וירטואלי אחד, אפשר לבחור מאיזה מספר "לצאת" לשיחה. כך אפשר להשתמש במספר הוירטואלי כמעט כמו קו סלולרי רגיל - לקבל שיחות וגם להוציא שיחות.

שליחה וקבלה של SMS באמצעות מספר וירטואלי

הפונקציונליות של מספרים וירטואליים תלויה בספק ולא כולם מאפשרים יכולות SMS. למעשה, אצל רוב הספקים אין כלל אפשרות של שליחה וקבלה של מסרונים דרך המספר הוירטואלי.

שליחת מסרונים מהמספר הוירטואלי: היות ומספר וירטואלי הוא לא מספר ש"מותקן" על המכשיר הסלולרי באמצעות כרטיס סים, אי אפשר באמת לשלוח SMS מאפליקציית המסרונים. עם זאת, ניתן לשלוח SMS במגוון דרכים אחרות כאשר מגדירים שמזהה השולח יהיה המספר הוירטואלי, בינן: מסרון אוטומטי בסיום שיחה, שליחת מסרונים דרך מערכת דיוור, אוטומציות, ובאמצעות קוד תוכנה (API).

קבלת מסרונים אל המספר הוירטואלי: רובם ככולם של ספקי המספרים הוירטואליים בארץ אינם מאפשרים קבלת מסרונים נכנסים.  אנו באקסטרה מובייל עומלים על פיתוח האפשרות של קבלת מסרונים אל המספר הוירטואלי אך יש לזכור שהקבלה לא יכולה להיעשות דרך אפליקציית המסרונים של המכשיר שכן לא תהיה הבחנה בין מסרונים שהתקבלו למספר הקו הסלולרי ובין אלה שהתקבלו אל המספר הוירטואלי. בהתאם, המסרונים יתקבלו באמצעות מייל, באמצעות אפליקציה ייעודית, ובאיזור האישי.

סוגים של מספרים וירטואליים

כל המספרים הוירטואליים עובדים באותו האופן מבחינה טכנית: כולם מופקים בקליק אחד, כולם לא מחוברים לתשתית פיזית או לחברה מסויימת אלא רק מפנים את השיחות אל מספר היעד. ההבדל בין סוגי מספרים וירטואליים הוא לחלוטין בתצורת המספר, כלומר "קידומת" המספר הוירטואלי.

  • 05x

    מספר וירטואלי סלולרי

    מספרים וירטואלים המתחילים בקידומת סלולרית.

    050, 052, 053, 054, 055, 058

  • 0x

    מספר וירטואלי נייח מקומי

    קידומות של קווי בזק עם זיקה גאוגרפית.

    02, 03, 04, 08, 09

  • 07x

    מספר וירטואלי נייח כללי

    קידומות נייחות כלליות ללא זיקה גאוגרפית.

    072, 073, 074, 076, 079

  • *xxxx

    מספר כוכבית וירטואלי

    מספר טלפון מקוצר: כוכבית + ארבע ספרות.

    *1234

  • 1800

    מספר "חינם" וירטואלי

    שיחה בחיוב חלקי או מלא של מקבל השיחה.

    1800, 1801, 1700

כל ספק של מספרים וירטואליים מציע סוגים (קידומות) שונים ואם יש לכם צורך בסוג ספציפי של מספר וירטואלי, חשוב לוודא שלספק יש את מה שאתם צריכים.

התועלות של מספר וירטואלי לפרטיים ולעסקים

היכולת הבסיסית של מספר וירטואלי ברורה: אפשרות להפיק בקלות מספר טלפון שבחיוג אליו תנותב השיחה אל מספר אחר. מתוך היכולת הבסיסית הזו נגזרים שפע של תועלות ושימושים יצירתיים. חלקם יכולים לתת מענה נקודתי ללקוח פרטי אך התמורה הגדולה של מספרים וירטואליים באה לידי ביטוי בעיקר ללקוחות עסקיים. תחילה נמנה את השימושים העסקיים ולאחר מכן נפרט כיצד גם פרטיים יכולים להפיק תועלת ממספר וירטואלי. זכרו: התועלות של מספר וירטואלי לעסק עשויות לשרת גם לקוח פרטי, ולהיפך.

מספר טלפון וירטואלי לעסקים

נראות: מספר וירטואלי שמתאים לפעילות

כפי שהסברנו, ישנם מספר סוגים של מספרים וירטואליים. אחד היתרונות של מספר וירטואלי הוא שהוא מנותק מכתובת פיזית או מחברת תקשורת ולכן אפשר להזמין איזה מספר וירטואלי שרוצים לפי הצורך ולפי הרושם שרוצים לייצר אצל המתקשר. על אף השימושים והיתרונות הרבים של מספרים וירטואליים, רבים מזמינים מספר וירטואלי אך ורק בשביל השימוש הזה - לייצר אצל המתקשר רושם שונה באמצעות סוג שונה של מספר טלפון וירטואלי.

דוגמאות לשימוש במספרים וירטואליים מסוגים שונים:

  1. איש שטח הרוצה לייצר רושם אצל לקוחותיו שיש לו משרד פיזי יכול להקים מספר וירטואלי נייח שיצביע לנייד שלו. המתקשר יחייג למספר נייח ולא יידע שבצד השני עומד איש שטח שעונה מהסלולרי.
  2. עסק שיושב בדרום אבל נותן שירותים במרכז וחושש לאבד לקוחות בגלל שהקידומת שלו היא 08 יכול להקים מספר וירטואלי בקידומת 03 ולפרסם את המספר הזה ללקוחותיו במרכז.
  3. עסקים שרוצים מספר "זהב" = מספר טלפון קליט, או מספר 1800 או אפילו מספר כוכבית, יכולים להפיק מספר וירטואלי כזה בקלות ולעזור ללקוחות שלהם עם מספר קליט ומרשים.

מספר וירטואלי חכם יותר ממספר "רגיל"

מספר הטלפון ה"רגיל" שלכם, איך לומר את זה מבלי להעליב… הוא טיפש. טיפש במובן שאפשר לקבל ולהוציא ממנו שיחות, ממש כמו קו הטלפון חוגה שבו השתמשו במאה הקודמת. ברגע שמפיקים ומשתמשים במספר וירטואלי, בעצם מכניסים המון פונקציונליות אל תוך המספר הזה, אנחנו קוראים לזה "אקסטרה".

בגלל שמספר וירטואלי מנתב את השיחה דרך מערכות מחשב חכמות, אפשר לעשות איתו הרבה מעבר. בין האפשרויות שמתווספות:

  1. הקלטת שיחות
  2. השמעת קובץ הקלטה למתקשר (צליל המתנה בהתאמה אישית) וכן למספר היעד
  3. ניתוב שיחות על פי תפריט קולי והקשה של מספרים על ידי המחייג
  4. הפניית השיחה למספר יעדים במקביל או בטור
  5. הגדרת שעות פעילות
  6. שליחת מסרון SMS אוטומטית בכל שיחה לפי סט כללים
  7. חסימה וסינון של מספרים מטרידים
  8. אוטומציות ואינטגרציות לאלפי שירותים
  9. ועוד אפשרויות חכמות רבות נוספות…

האפשרויות רבות ומגוונות ולפעמים קשה להבין כיצד ניתן לרתום את כל העושר הזה לטובת הצרכים שלכם. אם יש לכם צורך ספציפי, ולא ברור לכם מהכתוב כיצד תוכלו לבצע אותו בעזרת מספר וירטואלי, פשוט צרו קשר ואנחנו נתאים לכם את הפתרון המתאים ביותר.

מדידת שיחות בעזרת מספרים וירטואליים

מדידת שיחות היא אחת התועלות הבולטות ביותר כאשר משתמשים במספרים וירטואליים לצרכים עסקיים. בעלי עסקים יודעים לא "לשים את כל הביצים בסל אחד" - כלומר לא להשקיע את כל תקציב השיווק בערוץ אחד, אלא לפזר את הכסף למספר ערוצים, לקבל משוב, ללמוד מה עובד יותר ומה עובד פחות ולנתב את הכסף למקומות שבהם התשואה על הפרסום היא הגבוהה ביותר.

בעסקים בהם שיחות טלפון הן חלק ממדדי הביצוע המרכזיים (KPIs), הכרחי לבצע מדידה של שיחות טלפון ואת זה ניתן לבצע בצורה הטובה והזולה ביותר באמצעות מספרים וירטואליים. התהליך פשוט: בעבור כל ערוץ שיווק מפיקים מספר טלפון וירטואלי ומפרסמים אותו. כאשר הלקוחות מתקשרים אל המספר הוירטואלי, השיחה מועברת אל הגורם בעסק שאמור לקבל את השיחות הנכנסות והמערכת מנטרת ורושמת את כל המידע על השיחה שנכנסה - זה כולל את מספר השיחות, אורך כל שיחה ואפילו הקלטה של השיחה במידת הצורך. באופן כזה אפשר למדוד את אפקטיביות הפרסום: היחס בין הכסף שהושקע בפרסום בערוץ מסויים לעומת מספר השיחות שנכנסו דרך ערוץ זה הוא מדד האפקטיביות (ROI) ואותו אפשר להשוות בין ערוצי פרסום שונים. איפה שהיחס גבוה, נשקיע יותר תקציב ובערוצים בהם היחס לא מספק, נצמצם תקציב ואף נפסיק לשווק.

דוגמה פשוטה להמחשה: מתווך דירות שמפרסם נכסים גם באתר "יד 2" וגם באתר "מדלן" יכול להפיק שני מספרים וירטואליים. את האחד יפרסם במודעות ביד-2 ואת המספר הוירטואלי השני יפרסם במודעות במדלן. בסוף חודש אותו מתווך יסכום את עלויות הפרסום בשני הערוצים: ביד-2 ובמדלן. כמו כן יפיק דו"ח מסכם של שיחות טלפון למספרים הוירטואליים ויוכל לראות כמה שיחות קיבל מכל אחד מערוצי השיווק ולקבל החלטה מושכלת - מה יותר אפקטיבי? איפה נכון ומשתלם יותר לפרסם בחודש הבא.

הערך הגבוה במספרים וירטואלים למדידת שיחות הוא היכולת להפריד ולהבחין בין לקוחות המגיעים מערוצי שיווק שונים. שימוש נכון במספרים וירטואליים בשילוב עם מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM) או אפילו רישום פשוט ידני של ביצוע עסקאות בפועל, יסייע לבעל העסק להבין גם כמה כסף נכנס בשורה התחתונה לקופת העסק בעקבות אותן שיחות, וכך באמת לתעדף את ערוצי השיווק שהביצועים שלהם טובים יותר.

גרף התפלגות שיחות נכנסות אל מספר וירטואלי באקסטרה מובייל (מדידת שיחות)
גרף מדידת שיחות אל מספר וירטואלי (צילום מסך אקסטרה מובייל)

החלפה של מספרים "שרופים" לשיחות יוצאות

כמעט כל משתמש אנדרואיד שמשתמש באפליקציות לזיהוי מתקשר (כמו Truecaller למשל) מקבל לפחות פעם ביום שיחות ממספרים שסומנו כמספרי "ספאם". על הצג מופיע "תרומות - לא לענות" או "חבורת נוכלים" או "ספאם משכנתאות" - כל אלה הם כינויים שמשתמשים אחרים העניקו למספר המתקשר כאשר חסמו אותו באפליקציה על המכשיר שלהם וכאשר מספר אנשים מסמנים מספר מסויים כמספר ספאם, הוא יופיע ככזה בצירוף אזהרה באדום לטובת שאר המשתמשים. התוצאה ברורה: מספרים שמסומנים כשיחות ספאם מקבלים אחוזי מענה נמוכים מאוד.

אם במסגרת הפעילות העסקית שלכם אתם מוציאים שיחות רבות ובמיוחד שיחות מכירה, ייתכן שבשלב כזה או אחר המספר שממנו יוצאות השיחות יסומן גם הוא כמספר "ספאם" על ידי משתמשים - גם אם השיחות שלכם טורדניות וגם אם לאו, זה פשוט קורה. מספיק שמספר אנשים "ישרפו" את המספר שלכם כדי שהוא ייכנס לרשימה השחורה ותרגישו שפחות ופחות עונים לכם.

מספר וירטואלי הוא פתרון מעולה כי אפשר להפיק אותו בקליק וגם לבטל אותו במידה וכבר לא זקוקים לו. הפיקו מספר וירטואלי לכל קמפיין או לפרק זמן מסויים, למשל בכל חודש, והוציאו ממנו את כל השיחות שלכם. ברגע שהמספר ייכנס לרשימה השחורה של אפליקציות זיהוי מתקשרים כמו Truecaller, תוכלו להחליף אותו במספר וירטואלי אחר. כך גם תהנו מאחוזי מענה גבוהים כל הזמן, וגם לא "תשרפו" לעולם את המספר ה"אמיתי" של העסק.

מספר וירטואלי לשימוש פרטי

מספר וירטואלי לשמירה על פרטיות ואנונימיות

כשלא רוצים למסור את המספר האמיתי, אפשר להפיק מספר וירטואלי שימסך את המספר שלכם מפני המחייג. כאשר יתקשרו אל המספר הוירטואלי השיחה תועבר, ממש כמו "עקוב אחריי", אל המספר שלכם ומבחינת המחייג כל העניין יהיה שקוף - ממש כאילו המספר הוירטואלי שלכם הוא הוא המספר שלכם. באופן זה, המספר האמיתי שלכם ממוסך מאחורי המספר הוירטואלי ואין למתקשרים דרך לגלות אותו לעולם.

לדוגמה: מוסרים מספר וירטואלי (מספר מסכה) באתר הכרויות כאשר רוצים לשמור על דיסקרטיות. כך אפשר "להתחבא" מאחורי מספר וירטואלי ובו בעת לקבל שיחות טלפון רגילות למספר האמיתי שלכם.

מספר וירטואלי מתכלה

הסצנה המוכרת מסרטי פשע בהם העבריין רוכש בחנות מכולת "טלפון מתכלה" (נקרא: Burner phone) כדי לבצע שיחה ואח"כ זורק אותו לפח כדי שלא יתחקו אחר עקבותיו דומה מאוד למה שאפשר להשיג עם מספר וירטואלי - רק מבלי להוציא כסף על מכשיר פיזי. את מספר הטלפון שלכם כנראה לא הייתם "זורקים לפח" בכזו קלות שכן הוא שמור אצל הלקוחות, החברים והמשפחה שלכם. לעומתו, מספר וירטואלי יכול להיות מספר מתכלה - כזה שתפיקו לצורך מסויים ותוכלו לבטל אותו בסיום.

השימוש במספר וירטואלי מתכלה הוא על פי צורך וכל אחד ואחת יכולים להתאים את השימוש לצרכים שלהם אולם רק לצורך המחשה, הדוגמה הבולטת ביותר לכך היא מניעה של שיחות מכירה טורדניות - מפיקים מספר וירטואלי ייעודי לצורך מסויים, למשל כאשר רוצים להתחבר לחברת תקשורת. משאירים את המספר אצל נציגים של החברות ובטפסים באינטרנט והרי ברור שאותם אנשי מכירות לא יפסיקו להטריד אתכם מאותו הרגע.
הפיתרון: ברגע שבחרתם בחברת תקשורת ואינכם זקוקים יותר להצעות מחברות אחרות, משחררים את המספר הוירטואלי וכך עוצרים את שטף שיחות המכירה המטרידות.

טיפ: שחרור (ביטול) של מספר וירטואלי בסיום השימוש הוא לא הפתרון היחיד - למה לזרוק כשאפשר למחזר? כדי לחסוך בעלויות הכרוכות בהפקת מספר וירטואלי חדש אפשר לחסום שיחות ממספרי טלפון ספציפיים וככה למעשה במקום "לשרוף" את המספר הוירטואלי, "שורפים" את המתקשרים ולא שומעים מהם יותר.

מספר וירטואלי לוואטסאפ (ולשירותים אחרים)

אחד השימושים הפופולריים למספר וירטואלי הוא לצורך הרשמה או אימות של מספר טלפון, ובפרט הרשמה לוואטסאפ. פעמים רבות בהרשמה לחשבון \ אתר \ אפליקציה, נדרשים להזין מספר טלפון ולאמת אותו לאחר מכן באמצעות קוד שנשלח במסרון SMS או שמוקרא לכם בשיחה קולית. לא ניתן להירשם עם אותו מספר טלפון פעמיים וכך מספר וירטואלי מספק פתרון מעולה להרשמות מרובות לאותו השירות.

למשל: אם רוצים להירשם לוואטסאפ ולהקים שני חשבונות שונים, חייבים לעשות זאת עם שני מספרי טלפון שונים. ובכדי לא לשלם מנוי חודשי על שני קווי טלפון בנפרד, רבים רוכשים מספר וירטואלי לוואטסאפ ונרשמים איתו לחשבון וואטסאפ שני.

אילו חברות תקשורת מציעות שירות מספר וירטואלי?

בדקנו ומצאנו שהרוב המוחלט של חברות התקשורת והסלולר אינן כוללות מספרים וירטואליים בסל השירותים שלהם. כן גילינו שחלק מהחברות הציעו מספר וירטואלי בעבר והפסיקו לשווק ללקוחות חדשים. הנה הפירוט המלא, לפי חברה:

  • מספר וירטואלי בזק - בעבר הרחוק הציעה בזק קו טלפון וירטואלי אך מזה מעל עשור הם אינם מציעים את השירות יותר.
  • מספר וירטואלי פרטנר, מספר וירטואלי 012 וכן מספר וירטואלי פלאפון - שלושת החברות הנ"ל אינן מציעות מספר וירטואלי ונדמה שמעולם לא היה להם שירות שכזה.
  • מספר וירטואלי בגולן טלקום - "המספר הוירטואלי שלי" הוא שירות הנלווה לחבילת "הכל כלול" בגולן - המנויים בחבילה זו שעלותה 99 ש"ח בחודש זכאים ל-2 מספרים וירטואליים המנתבים שיחות אך ורק למספר הראשי במנוי. מלבד זאת, השירות לא כולל את כל היכולות שספק כמו אקסטרה מובייל מציע כחלק משירות מספר וירטואלי אצלם.

הבחנה חשובה: על אף שהחברות שמנינו כאן אינן מציעות בעצמן את השירות, עדיין תוכלו להפיק אצל ספק אחר מספר וירטואלי בקידומת של החברות האלה. לדוגמה: גם אם בזק שמנהלת את המספרים בקידומות האזוריות כמו 03 אינה מציעה שירות של מספרים וירטואליים, אין זה אומר שלא תוכלו להפיק מספר וירטואלי נייח מקומי בקידומת 03 אצלנו באקסטרה מובייל.

עלויות של מספרים וירטואליים

כפי שעולה מן הכתוב, ודאי ברור שמספר וירטואלי הוא לא מספר "רגיל". לא מדובר בקו טלפון לכל דבר, אלא כשמו הוא - וירטואלי. מצד אחד, עלות מספר וירטואלי אינה מתקרבת למחיר של קו סלולרי או קו נייח אלא נמוכה בהרבה אולם מצד שני יש עלויות הנובעות מכל הפונקציונליות החכמה שמתלווה למספר לרבות עלות אחזקת מערכות הטלפוניה שאחראיות על כל היכולות שפורטו מעלה והעלויות האגביות הנובעות מהן (למשל: אחסון הקלטות שיחה, אבטחה וכו').

כל ספק בוחר את שיטת התמחור שלו ובעוד ספק אחד עשוי להציע הקצאת מספר וירטואלי בחינם, ספק אחר יתמחר את זה בעלות חד פעמית. ספק אחד יכול לתמחר לפי שימוש בפועל (דקת שיחה) בעוד אחר יציע בנק דקות בעלות חודשית קבועה וכן הלאה. העלויות הבאות הן העלויות השכיחות שעשויות להיות (שוב, תלוי בספק) להחזקה של מספר וירטואלי:

  • עלות חד פעמית - בפתיחת חשבון או בהקצאה של כל מספר וירטואלי.
  • עלות חודשית - לכל מספר וירטואלי בחשבון, עלות שאינה קשורה לשימוש ויש לשלמה חודש בחודשו.
  • עלות על בסיס שימוש בפועל - בהתאם לשימוש, בעיקר בעבור דקות שיחה אך לעתים גם בעבור שירותים נלווים למספר.

באקסטרה מובייל אנחנו לא גובים עלות חד פעמית אלא רק עלות חודשית לכל מספר וירטואלי והעלות הזו כוללת גם בנק דקות. לכל לקוח יש את הצרכים שלו, וברור שלקוח שזקוק למספר וירטואלי אחד שייעשו בו שיחות ארוכות רבות אינו זקוק לאותו הפיתרון (הותמחור) שנציע לבעל אינדקס אתרים שזקוק ל-200 מספרים וירטואליים שבכל אחד מהם יבוצעו שיחות מועטות וקצרות - ועל כן, כדאי לדבר איתנו כדי לקבל הצעת מחיר שתתאים לצרכים שלכם.

מספר וירטואלי חינם - האם יש דבר כזה?

כפי שפירטנו, לספקי מספרים וירטואליים ישנן עלויות בלתי מבוטלות עוד לפני שהלקוח מוציא או מקבל את השיחה הראשונה. בהתאם לכך, נדיר מאוד למצוא מספר וירטואלי בחינם ואם נתקלתם במספר בכזה, כנראה שיש איזשהו קאץ' כמו שימוש מאוד מוגבל, או שתצטרכו לחלוק את המספר הוירטואלי עם אחרים, או שמדובר בהטעיה ורק רכיב אחד מתוך עלות המספר הוירטואלי היא בחינם, למשל: ההקמה של המספר הוירטואלי בחינם או השימוש (דקות שיחה) דרך המספר הוירטואלי בחינם.

ולסיכום, זה שמספר הוא וירטואלי לא הופך אותו לחינמי. יש עלויות שהספק משלם בעצמו ולכן לא תוכלו למצוא מספר וירטואלי בחינם. מה שכן, תוכלו לעשות חקר שוק, להשוות ספקים של מספרים וירטואליים ולבחור בספק שיציע לכם את הפיתרון המתאים לכם ביותר ובמחיר הזול ביותר.

שאלות ותשובות

  • האם אוכל להפוך מספר שברשותי למספר וירטואלי?

    תלוי בספק שאיתו עובדים. אצלנו באקסטרה מובייל אפשר לנייד מספר קיים אלינו וברגע שאנחנו מניידים אותו, נוכל להגדיר אותו כמספר וירטואלי. כך לא תצטרכו להחליף את המספר שהלקוחות או החברים מכירים.

  • האם מי שמקבל ממני שיחה או מתקשר אליי יכול לדעת שהמספר הוא וירטואלי?

    לא. מבחינת המתקשרים המספר הוירטואלי הוא מספר רגיל לכל דבר - פשוט מחייגים אליו ומגיעים אליכם.

  • מה חשוב לבדוק כשבוחרים ספק מספרים וירטואליים?

    זהו נושא לכתבה בפני עצמה אבל בקצרה, יש לשים לב שסוג המספר (קידומת) מתאים לצרכים שלכם, שהיכולות של המערכת עונה על הדרישות שלכם, שהמחיר משתלם ומתאים לאופי השימוש שלכם וכמובן שהחברה מבוססת ואמינה וששירות הלקוחות לא פחות ממעולה.

  • האם מספר וירטואלי מתאים רק לעסקים?

    לא. ישנם מספר שימושים פרטיים למספרים וירטואליים וכן חלק מהשימושים העסקיים ישרתו גם משתמשים פרטיים.

  • מה אם אתחרט?

    בהפקת מספר וירטואלי בוחרים את מספר היעד אליו הוא יצביע (המספר הקיים שלכם) ולא משנים שום דבר בטלפון הקיים - כלומר, המספר שלכם ממשיך לעבוד כרגיל כפי שעבד לפני המספר הוירטואלי. בהתאם לכך, במידה ולא תהיו מרוצים מהמספר הוירטואלי, כל שיהיה עליכם לעשות הוא לבטל אותו והכל יישאר כפי שהיה לפני שהופק.