מסרונים אוטומטיים נשלחים, כשמם, בצורה אוטומטית. בעוד בני אדם יכולים להפעיל שיקול דעת ולא לשלוח את אותו המסרון פעמיים או יותר, בשליחה אוטומטית אין את שיקול הדעת הזה ועל כן מומלץ להגביל את השליחה באמצעות כללים. כדי למנוע מחבריכם או לקוחותיכם לקבל הצפה של מסרונים אוטומטיים, נוכל להגביל את כמות המסרונים האוטומטיים שיישלחו לכל מספר. ההגבלה מתבצעת באמצעות הגדרת מספר ימים שבמהלכם אותו נמען לא יקבל יותר ממסרון אחד.
דוגמה להמחשה: חנות זרים הגדירה תרחיש שליחת מסרונים אוטומטיים ללקוחות שהתקשרו ושוחחו עם נציג בחנות - בסוף כל שיחה כזו, המתקשר מקבל הודעה על מבצעים בחנות. ללא הגדרת מנגנון הגנה מפני שליחה מרובה, בכל פעם שאותו לקוח יתקשר וישוחח עם החנות הוא יקבל את אותו המסרון. לעתים זה יכול להתאים, אך אם רוצים להגביל את השליחה ללקוח, אפשר להגדיר שלא לשלוח מסרון אוטומטי למספר שכבר קיבל מסרון אוטומטי במהלך 10 הימים האחרונים. כך שלקוח שמתקשר בכל יום, יקבל מסרון אחת לעשרה ימים, ולא יותר.
שני סוגים של מנגנוני הגנה
כאשר מגדירים את מנגנון ההגנה בעבור תרחיש שליחה של מסרונים אוטומטיים ניתן להגדיר שבפרק הזמן (הימים), לא יישלח מסרון מאותו התרחיש או שלא יישלח מסרון מתרחיש זה במידה ונשלח מסרון אוטומטי מכל תרחיש.
- מאותו התרחיש - אם נשלח מסרון אוטומטי מאותו התרחיש במהלך הימים שהוגדרו, מנגנון הגנה ימנע שליחה של מסרון נוסף. אם נשלח מסרון מתרחיש אחר, מנגנון ההגנה לא יעצור את השליחה מתרחיש זה וההודעה תישלח. כלומר, מנגנון ההגנה ימנע שליחה של מסרון רק אם הנמען קיבל מסרון מהתרחיש הנוכחי במהלך הימים שהוגדרו.
- מכל תרחיש - אם נשלח מסרון אוטומטי כלשהו, מהתרחיש הזה או מכל תרחיש אחר, במהלך הימים שהוגדרו, מנגנון ההגנה ימנע שליחה של מסרון נוסף. מספיק שנמען קיבל מסרון אוטומטי במהלך הימים שהוגדרו, כדי שמנגנון ההגנה ימנע שליחה של מסרון.