אף אחד לא אוהב לעבוד קשה ואם הטכנולוגיה מאפשרת לנו לעשות את העבודה השחורה, אז למה שלא ננצל את זה? הכלי שנקרא וובהוק ועליו נספר במאמר זה מאפשר לנו לעשות את זה בדיוק - להיעזר במנגנון אוטומטי שיחסוך לנו זמן וטרחה ויעבוד בשבילנו מסביב לשעון ללא התערבות יד אדם.
מה זה Webhook?
וובהוק הוא מנגנון אוטומציה שמוזנק בעת התרחשות של אירוע מסויים: כאשר משהו קורה, הוובהוק שולח מידע לאן שהגדרנו.
אירוע כזה למשל הוא סיום שיחה יוצאת בחייגן הוירטואלי שלנו. בעת האירוע המערכת שלנו שולחת בקשת HTTP אל כתובת URL מוגדרת מראש ומצרפת אליה מידע על השיחה כמו מספר הטלפון של הצד השני, משך השיחה ועוד. נסו לדמיין רובוט שעובד מסביב לשעון ובסיום של כל שיחה, גולש לטופס באתר שלכם, ממלא את כל הפרטים בטופס (משך שיחה, סטטוס שיחה, מועד השיחה...) ומשגר את הטופס.
אם אינכם אנשים טכניים, ההסבר הזה עשוי להישמע מורכב. אז ננסה לפשט את ההסבר ולהמחיש את הערך באמצעות דוגמה של שימוש בוובהוק: אם אתם עובדים עם מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM) ואתם רוצים "להזריק" את יומן השיחות מהמספר הוירטואלי שלכם אל תוך ה-CRM, תוכלו להגדיר וובהוק שיקבל את המידע על כל שיחה שמתבצעת במספר ויקים רשומת שיחה בתוכנת ה-CRM. התוצאה: כל רישום השיחות מהמספר הוירטואלי שלכם יופיע במערכת ה-CRM באופן אוטומטי בלי התערבות יד אדם.
Webhook במספר הוירטואלי של אקסטרה מובייל
בשירות המספר הוירטואלי שלנו וגם בשירות נתב שיחות וירטואלי, ניתן להגדיר וובהוק שיוזנק בסוף ובתחילת כל שיחה. הערך של האוטומציה בסיום שיחה הוא כפול: מלבד העברת המידע על השיחה שזה עתה הסתיימה, יש גם ערך רב בעצם הזנקת הבקשה אל כתובת ה-URL. בעת הפניה אל כתובת ה-URL, ניתן יהיה לפנות אל מערכות אוטומטיות אחרות וליידע אותן שזה עתה הסתיימה שיחת טלפון. הבקשה אל הוובהוק יכולה להיות חלק מאוטומציה נרחבת יותר בה סיום שיחת טלפון יזניק פעולה אוטומטית אחרת, למשל: הוספה לגיליון אקסל של שיחות שהתקבלו בנתב בהן המחייג הקיש על מקש 3 כדי לקבל שיחה חוזרת מנציג - וכך הנציגים יוכלו לגשת לאקסל ולחזור אל הלקוחות שביקשו שיחה חוזרת.
מידע טכני על הוובהוק שלנו
המערכת שלנו תבצע בקשה אל כתובת ה-URL שתוגדר במסך הגדרות המספר הוירטואלי.
- סוג הבקשה: HTTP GET.
- הבקשה תגיע מאחת מכתובות ה-IP היוצאות שלנו.
- על כתובת הוובהוק להיות מאובטחת SSL. סכימת ה-URL חייבת להיות https.
- העברת המידע: בפרמטרים במחרוזת השאילתה (querystring).
- התגובה שתתקבל לבקשה לא תישמר.
- אם לא תתקבל תגובה תוך 5 שניות, הבקשה תיכשל סופית. אין מנגנון retry.
- ניתן להגדיר כתובת עם querystring או בלעדיה, ואף ניתן לשרשר פרמטרים. כל הכתובות הבאות תקינות:
https://www.example.com/www.example.com/?https://www.example.com/?my_id=12345ולאחר שרשור הפרמטרים של השיחה:https://www.example.com/?my_id=12345&id=#&type=#&own_number_friendly=#(...)התוספת בצהוב היא שרשור הפרמטרים עם המידע לגבי השיחה, שמות הפרמטרים באדום.
מידע לגבי השיחה - רשימת הפרמטרים
שם הפרמטר | תיאור | דוגמה |
---|---|---|
id | מזהה ייחודי של השיחה במערכות שלנו. | JUXglqw |
event | האירוע שעליו הוובהוק מדווח. | end start |
type | סטטוס \ סוג השיחה: נכנסת נענתה, יוצאת לא נענתה וכו' | outgoing outgoing_missed outgoing_start incoming incoming_missed incoming_start |
own_number_friendly | המספר הוירטואלי בפורמט ידידותי | 077-8038038 |
own_number_e164 | המספר הוירטואלי בפורמט בינלאומי | +972778038038 |
caller_number_friendly | מספר הטלפון של יוזם השיחה בפורמט ידידותי. ריק אם המספר חסום | 053-7654321 |
destination_number_e164 | מספר הטלפון של יוזם השיחה בפורמט בינלאומי | +972537654321 |
destination_number_friendly | מספר הטלפון של מקבל השיחה בפורמט ידידותי. חריג: בתחילת שיחה נכנסת, כאשר עוד לא ידוע לאן השיחה תנותב, הערך שיועבר בפרמטר זה יהיה המספר הוירטואלי. באירוע סיום שיחה הערך יהיה המספר שקיבל את השיחה בפועל. | 053-1234567 |
caller_number_e164 | מספר הטלפון של מקבל השיחה בפורמט בינלאומי. ריק אם המספר חסום | +972531234567 |
time_duration_seconds | משך השיחה בשניות. לא יועבר באירועי תחילת שיחה. | 126 0 |
time_timezone | אזור זמן | Israel |
time_gmt_offset | ההפרש מ-GMT | +02:00 |
time_started | הזמן שבו התחילה השיחה בפורמט רגיל. | 2024-01-01 22:22:22 |
time_started_8601 | הזמן שבו התחילה השיחה בפורמט 8601. | 2024-02-13T15:19:21+00:00 |
time_ended | הזמן שבו הסתיימה השיחה בפורמט רגיל. לא יועבר באירועי תחילת שיחה. | 2024-01-01 23:23:23 |
time_ended_8601 | הזמן שבו הסתיימה השיחה בפורמט 8601. לא יועבר באירועי תחילת שיחה. | 2024-02-13T15:19:21+00:00 |
קובץ הקלטת שיחה
היות והקלטת שיחה היא מידע מאוד רגיש, איננו מחזירים אותו לצד שאר הפרמטרים של השיחה.
כדי לקבל את קובץ ההקלטה של השיחה יש לבצע קריאת API נפרדת.
צרו קשר כדי לקבל הנחיות ותיעוד בנושא זה.
ההמלצה שלנו: Webhook.site
כדי לבצע בדיקות לוובהוק שלנו, אנו ממליצים לכם להיעזר בשירות Webhook.site המייצר כתובת URL ייחודית, אותה תוכלו להגדיר ככתובת הוובהוק למספר הוירטואלי. השירות ישמור ויציג בפניכם את הבקשות המתקבלות ב-URL שהופק בעבורכם. כך תבצעו בדיקה של הוובהוק:
- הפיקו url בשירות הנ"ל. אין צורך בהרשמה, עם כניסה לשירות תופק בעבורכם כתובת באופן אוטומטי.
- הדביקו את הURL שהופק אל התיבה המתאימה בהגדרת המספר הוירטואלי באיזור האישי.
- בצעו שיחה אל המספר הוירטואלי לניסיון.
- חזרו אל השירות webhook.site ובחנו את הבקשה שנשלחה מהשרת שלנו.