צוות הקריינים והקרייניות באולפן שלנו עוסקים בדבר אחד בלבד: קריינות מקצועית למערכות טלפוניה.
משימת כתיבת הטקסטים שהצוות יקריין מוטלת עליכם כי אין מישהו שיודע יותר טוב מכם מהו הטקסט שמתאים לכם או לעסק שלכם. רק אתם יודעים מה חשוב להציף מבחינה שיווקית בטקסט שיושמע בזמן ההמתנה, אתם יודעים מה שעות הפעילות שנקריין כאשר יתקשרו מחוץ לשעות הפעילות ואתם אלה שמחליטים מה המתקשרים ישמעו כאשר לא תוכלו לענות לשיחה - האם תפנו אותם לשיחת וואטסאפ, או שתבטיחו לחזור אליהם או שבכלל תנחו אותם לנסות ולהתקשר שוב.
סוגי הקריינות
בהתאם לשירות שאליו נרשמתם תוכלו להגדיר קריינויות מסוגים שונים. הרשימה הבאה מכסה את כל האפשרויות הקריינות שאנו מציעים במסגרת שירות הקריינות שלנו:
- המתנה למענה - הקריינות או הצליל שיושמעו למתקשר בזמן המתנה למענה, נקרא גם "צליל המתנה" או "פאנטון".
- אין מענה - הקריינות או הצליל שיושמע למתקשר לאחר שהמתין למענה ולא הספקתם לענות.
- מחוץ לשעות הפעילות - במידה ומתקשרים אליכם מחוץ לשעות שהגדרתם כשעות פעילות \ זמינות, תושמע למתקשר קריינות זו.
- תפריט קולי לנתב - בחיוג אל נתב שיחות, יש לנגן קריינות למתקשר שתנחה אותו כיצד להתקדם בנתב אל היעד המבוקש ("למכירות הקש 1…").
- הודעה למקבל השיחה - קריינות או צליל קצר שיושמע ליעד השיחה בשיחות נכנסות.
סוג קריינות לפי שירות
לכל עסק יש את הצרכים שלו ובהתאם לכך את סוגי הקריינות הרלוונטיים בשבילו. למשל: עסק שרכש מספר וירטואלי ומנתב את השיחות במקביל אל מספר יעדים במשרד ואינו זקוק לנתב שיחות, אינו זקוק לקריינות מסוג תפריט קולי, או מוקד חירום שנותן מענה 24 שעות ביממה אינו זקוק לקריינות שתושמע מחוץ לשעות הפעילות.
הטבלה הבאה מפרטת את סוגי הקריינות שאפשר להגדיר בכל אחד משירותי הטלפוניה שאנו מציעים.
קו סלולרי | מספר וירטואלי | נתב וירטואלי | סופטפון | |
---|---|---|---|---|
המתנה למענה | ||||
אין מענה | ||||
מחוץ לשעות הפעילות | ||||
תפריט קולי לנתב | ||||
הודעה למקבל השיחה |
קריינות מקצועית באולפן
להקליט בעצמכם או להפיק קריינות מקצועית באולפן? נראה שהתשובה ברורה. אם כבר החלטתם שאתם רוצים לעשות רושם טוב ומקצועי על המתקשרים, בחרתם בשירות טלפוניה שמאפשר הגדרת קריינות בהתאמה אישית (כמו מספר וירטואלי, נתב וירטואלי או קו סלולרי), זו תהיה החמצה להגדיר צליל המתנה שהקלטתם באופן עצמאי בביצוע חובבני.
בתוך 2 ימי עסקים ובעלות חד פעמית (מסובסדת ללקוחות אקסטרה) נוכל להפיק בעבורכם קריינות מקצועית באולפן שלנו - וזה כולל ביצוע ע"י קריין או קריינית מנוסים, הקלטה באולפן עם ציוד מתקדם, עריכה של התוצרים הכוללת ניקוי רעשים, התאמה למערכות טלפוניה וצירוף של מנגינת רקע ברישיון לבחירתכם מתוך מאגר.
התוצרים: עד 10 קבצי MP3 - את כל אחד מהטקסטים נעביר לכם בשתי גרסאות: עם ובלי מנגינת רקע. הקבצים עוברים לבעלותכם המלאה ולשימוש חופשי שלכם היכן שתרצו, ובנוסף אנו מעלים אותם בשבילכם לאיזור האישי כך שתוכלו להגדיר אותם בשירותי הטלפוניה המתאימים שלנו.
החלופה: הקלטה עצמאית. תמיד אפשר לנסות להקליט בעצמכם דרך המיקרופון של הטלפון אבל החסרונות גדולים מדי: אתם אינכם קריינים מקצועיים וגם אם במקרה יש לכם קול נעים, חסר לכם את הניסיון בהגיה ובאינטונציה נכונה המתאימה לקריינות, ציוד ההקלטה שלכם אינו מתאים למשימה ואיכות הסאוד תהיה ירודה, יכולות העריכה שלכם מוגבלות ואין לכם גישה למנגינת רקע ברישיון. אם אינכם רוצים להשקיע שעות או ימים ארוכים בהקלטה של קריינות שתצא באיכות ירודה וחובבנית ותעשה רושם הפוך על הלקוחות שלכם, מוטב שתיעזרו בשירותי האולפן שלנו.
צליל המתנה
זהו סוג הקריינות הפופולרי ביותר וגם זה שנתמך בכל השירותים שלנו. צליל המתנה \ פאנטון \ ג'ינגל עסקי - כל אלה הם שמות שונים לאותו צליל שמושמע למי שמתקשר אליכם בזמן שהוא ממתין שתענו. הוא אינו מעכב את המענה שלכם, אלא מחליף את צליל החיוג הרגיל שכולנו מכירים בחיוג אל מספר רגיל (טוווו, טוווו) - כלומר: המתקשר ישמע אותו בזמן ההמתנה אך אם תענו מהר, הוא לא ישמע את כולו. גם כאשר אתם בשיחה אחרת "ממתינה", הלקוח ממתין למענה ולכן ישמע את הקריינות הזו.
זהו הצליל הראשון שהמתקשר ישמע, אלא אם מדובר בנתב שיחות. הצליל יושמע בלולאה עד שאחד מהבאים יתרחש: או שתענו לשיחה, או שיחלוף הזמן שהגדרתם להמתנה למענה.
- כאשר תענו לשיחה, צליל ההמתנה יופסק והשיחה תחובר עם היעד.
- אם יחלוף הזמן שהגדרתם למענה, בעצם השיחה תוגדר כשיחה ללא מענה ואז היא תנותק, או - בשירותים התומכים בכך, יושמע צליל אין מענה ואז השיחה תנותק.
מבנה מומלץ לטקסט לצליל המתנה
ההמלצה שלנו למבנה תלויה בשירות הטלפוניה שבו תגדירו את צליל ההמתנה.
המבנה המומלץ שלנו לקריינות של פאנטון עסקי \ צליל המתנה בשירות נתב שיחות הוא:
- על העסק (שיווקי)
- "מיד נענה"
בכל שאר השירותים, המבנה המומלץ שלנו לקריינות לצליל המתנה הוא:
- ברכת שלום
- ציון שם העסק
- "מיד נענה"
- על העסק (שיווקי)
- "מיד נענה"
המלצות לכתיבת טקסט לצליל המתנה
- ציון שם העסק: חשוב לציין את שם העסק כדי לתת למתקשר את התחושה שהוא ממתין ליעד הנכון ולא להשאיר אותו עם סימני שאלה. בשירות נתב שיחות, התפריט הקולי הוא זה שיושמע ראשון למתקשר וצליל ההמתנה יושמע רק לאחר שהמתקשר יקיש על ספרה כדי לחבר את השיחה ליעד המתאים ובהתאם, אם מדובר בנתב, אין צורך לציין את שם העסק כלל בצליל ההמתנה. בכל שאר השירותים שלנו, צליל ההמתנה הוא הצליל הראשון שיושמע למתקשר ולכן כדאי לציין את שם העסק.
- הימנעו מלהכניס מידע חיוני לצליל ההמתנה כי ייתכן שהמתקשר לא ישמע אותו כלל. קחו בחשבון שאם תענו מהר, המתקשר ישמע רק את חלקו הראשון של צליל ההמתנה, אם בכלל.
- אפשר וכדאי להכניס מידע שיווקי וכזה המתאר את פעילות העסק שלכם בזמן שהמתקשר ממתין - זו ההזדמנות שלכם לספר למתקשר למה הוא הגיע למקום הנכון. שימו לב לא להאריך יותר מדי במילים כי;
- חשוב שהמתקשר יידע שהוא ממתין כעת ותכף תענו לשיחתו. אם לא תציינו זאת בקריינות, המשתמש לא יידע אם הוא התקשר מחוץ לשעות הפעילות או שזה בכלל תא קולי וזה יכול ליצור בלבול ולגרום לניתוק השיחה. אפשרות נוספת היא לציין זאת (גם או במקום) בסמוך להתחלת הקריינות, מיד לאחר ציון השם.
- לשיקולכם אם מלבד יידוע המתקשר ש"מיד עונים", להתנצל גם על ההמתנה ו\או להודות על הסבלנות. "אנו מתנצלים על ההמתנה" ו\או "תודה על הסבלנות".
- נגישות: היות וצליל ההמתנה אינו מוסר מידע חיוני ואינו דורש אינטראקציה מהמתקשר (כמו למשל בתפריט קולי), אפשר להשמיע ברקע שלו מנגינה. יחד עם זאת, חשוב להקפיד שהמנגינה לא תהיה רועשת מדי ביחס לקריינות כך שהמילים יישמעו ויבנו למתקשר.
דוגמאות של טקסטים לקריינות צליל המתנה
תודה שהתקשרתם לבראשית דיזיין, החברה המובילה בישראל לשיווק ומכירת ארונות אמבטיה, מקלחונים, קרמיקה וכלים סניטריים. שיחתכם חשובה לנו, מיד נענה. אצלנו השירות, האיכות וההגינות הם סוד ההצלחה. תודה על ההמתנה. מיד נתפנה ונשמח לעזור
שלום ותודה שפניתם למשרד עו"ד עופר יעקב. משרדנו מתמחה בניהול תיקי תעבורה, נזיקין, עבודה, מקרקעין, הוצאה לפועל, חדלות פירעון, ביטוח לאומי ועוד. נשמח להעניק לכם שירות אישי ומקצועי
השיחה מועברת, נשמח לעמוד לרשותכם
אין מענה
השם מסגיר את התפקיד של קריינות זו: היא מושמעת למתקשר ברגע שהשיחה מסתיימת ללא מענה של היעד, או של היעדים במידה והגדרתם חיוג למספר יעדים. לכל חברת תקשורת יש את צליל ברירת המחדל שלה כאשר השיחה נכשלת ואין מענה, אתם ודאי מכירים קריינות שאומרת "המנוי אינו זמין כעת, אנא נסו ביותר מאוחר" בניסוח הזה או דומה לו. צליל מושמע פעם אחת ואז השיחה מנותקת, אנו נוהגים להשאיר "זנב" של שקט או של מנגינת רקע בסיום הקריינות כדי שהשיחה לא תתנתק מהר מדי.
בשירותים הבאים אצלנו באקסטרה תוכלו להגדיר קריינות שתושמע באין מענה שתתאים לצרכים שלכם ושל העסק שלכם ותהיה יותר אינפורמטיבית:
- בחיוג אל מספר וירטואלי בתצורת "חיוג במקביל" - השיחה תצלצל אצל כל היעדים שהוגדרו למשך הזמן שהוגדר בהגדרת המספר ואם לא היה מענה בפרק זמן זה, המתקשר ישמע את קריינות אין מענה.
- בחיוג אל מספר וירטואלי בתצורת "חיוג בטור" - השיחה תצלצל אצל היעד הראשון שהוגדר למשך הזמן שהוגדר, אח"כ ליעד השני וכך הלאה עד שננסה את כל אחד מהיעדים. אם היעד האחרון לא יענה בפרק הזמן שהוגדר, המתקשר ישמע את קריינות אין מענה.
- בחיוג אל נתב שיחות - המתקשר ישמע את התפריט הקולי, יקיש את בחירתו והשיחה תחובר אל היעד. אם בפרק הזמן שהוגדר בהגדרת הנתב לא יהיה מענה, המתקשר ישמע את קריינות אין מענה.
המבנה המומלץ לקריינות אין מענה
מומלץ לשמור על מבנה קצר וענייני. זכרו שאם המתקשר הגיע לשלב בו מושמעת לו הקריינות של אין מענה, משמעות הדבר היא שלפני כן הוא כבר שמע קריינות צליל המתנה או תפריט קולי לנתב שיחות, ולכן אין צורך לחזור על מה שהתנגן שם.
ההמלצה שלנו למבנה הטקסט לקריינות אין מענה היא זו:
- ציון אין מענה
- התנצלות
- הסבר: למה?
- איך אפשר לשוחח?
- להתראות
ראשית אנו ממליצים לציין בבירור שאין מענה. היות ומתקשרים מכירים טקסט של אין מענה כמו "המנוי אינו זמין", ובקריינות בהתאמה אישית הם לא שומעים אותו, מוטב להבהיר להם שהשיחה אוטוטו מסתיימת ושלא הצלחתם לענות.
לאחר מכן אפשר, אך לא הכרחי, להסביר מדוע לא עניתם ו\או להתנצל אם זה מרגיש לכם הולם, למשל:
- "מצטערים שלא הספקנו לענות לשיחתכם" - משרת גם את הרכיב הקודם ("ציון אין מענה") וגם את ההתנצלות.
- "נציגינו אינם פנויים כעת בעקבות עומס שיחות" - הסבר ללא התנצלות.
אנו חושבים שראוי לציין בפני המתקשר מה עליו או עליה לעשות הלאה: לחכות לשיחה מכם או לנסות שוב. האם יש אצלכם נוהל בעסק שאומר שאתם חוזרים לשיחות שפספסתם? אם כן ציינו זאת בבירור: "אנו נחייג אליך בחזרה ברגע שנתפנה". אם אתם מצפים שהלקוח יתקשר אליכם אז "אנא נסו אותנו במועד מאוחר יותר". אפשר גם להציע דרך חליפית להתקשרות: באמצעות וואטסאפ למשל.
לדעתנו, האפשרות הפחות מוצלחת היא לא לציין כלל ולהשאיר את המתקשר עם סימני שאלה.
המלצות לכתיבת טקסט לקריינות באין מענה
- אין צורך לחזור את שם העסק או את הפעילות של העסק, המתקשר כבר שמע אותם לפני שהגיע לאין מענה.
- לא משנה מה יהיה הניסוח, אבל חשוב שהמתקשר יבין שהשיחה הסתיימה באין מענה ושלא יתבלבל ויחשוב שהוא עדיין ממתין.
- עדכנו את המתקשר מה עליו לעשות כדי להשיג אתכם בכל זאת: לנסות שוב? לחכות לשיחה חוזרת מכם?
- אפשר, ככל שזה מתאים לעסק שלכם, לציין אמצעי חליפי ליצירת קשר: לציין מספר וואטסאפ לשיחה (או לשלוח אותו במסרון אוטומטי), כתובת מייל, כתובת אתר או כל אמצעי אחר שבו אפשר להשיג אתכם.
דוגמאות של טקסטים לקריינות אין מענה
לצערנו לא הצלחנו לענות לשיחתכם, נשתדל לחזור בהקדם האפשרי. נתקו את השיחה ונשלח אליכם SMS עם קישור להזמנת תורים, שעות פעילות, וקישור לוואטסאפ שלנו
אין באפשרותנו לקבל את שיחתכם כעת, אנו מתנצלים על אי הנוחות. אנא חייגו שנית במועד מאוחר יותר, או שלחו הודעה למספר זה באמצעות הוואטסאפ ואנו נשוב אליכם בהקדם. במקרים דחופים או חשש לאירוע סייבר, יש לדווח דרך כפתור הדיווח באתר שלנו שכתובתו: www...
מצטערים שלא הספקנו לענות לשיחתכם. אנא נסו אותנו שוב במועד מאוחר יותר או שלחו לנו הודעה בווטסאפ למספר ### ונחזור אליכם בהקדם. תודה
מחוץ לשעות הפעילות
קריינות זו מושמעת למתקשר כאשר הוא מחייג אליכם מחוץ לשעות העבודה שהגדרתם. אם אתם מסיימים מענה טלפוני בשעה 18:00 ולקוח מתקשר באמצע הלילה או בסוף השבוע, השיחה כלל לא תגיע אליכם והמתקשר ישמע את הקריינות הזו. קריינות מחוץ לשעות הפעילות רלוונטית כמובן רק במקרה שספק התקשורת שלכם מאפשר לכם להגדיר שעות פעילות וגם מאפשר לכם להגדיר קובץ קריינות שיושמע מחוץ לשעות הפעילות.
רוב חברות התקשורת המסורתיות אינן מציעות את האפשרויות האלה ולכן גם אם תפיקו קריינות כזו בעזרתנו, רוב הסיכויים שספק התקשורת הנוכחי שלכם לא יאפשר לכם להגדיר אותה. בדקו תחילה אם הספק שלכם מאפשר זאת, ואם לא שקלו לנייד את המספר לאחד מהשירותים שלנו: המספר הוירטואלי או הנתב הוירטואלי - בהם תוכלו להגדיר בקלות קריינות שתושמע בחיוג מחוץ לשעות הפעילות שתגדירו.
המבנה המומלץ לקריינות מחוץ לשעות הפעילות
בחיוג מחוץ לשעות הפעילות לא תושמע כל קריינות אחרת מלבד קריינות זו ועל כן יש לקחת זאת בחשבון ולציין (אולי) רכיבים שהייתם מציינים בטקסט של קריינות המתנה למענה, כמו שם העסק למשל.
ההמלצה שלנו לטקסט לקריינות שתושמע למחייגים מחוץ לשעות הפעילות היא:
- שם העסק
- אין מענה כעת
- שעות פעילות
- מה הלאה? \ קשר חליפי
- שיווקי
- להתראות
המלצות לכתיבת טקסט לקריינות בחיוג מחוץ לשעות הפעילות
- ציינו את שם העסק. זכרו: המתקשר לא שומע אף אחת מהקריינויות האחרות מלבד זו, ולכן זו תהיה הפעם הראשונה שהוא ישמע את שם העסק ויבין שחייג למקום הנכון.
- דאגו שהמתקשר יבין שהוא לא הולך לקבל מענה, שלא יחשוב בשוגג שהוא בהמתנה למענה, לדוגמה: "משרדנו סגור כעת".
- ציינו את ימי ושעות הפעילות, ומוטב שיהיה זה מוקדם ככל האפשר שכן זהו המידע הכי רלוונטי למשתמש בשיחה זו. אפשר גם, אך לא במקום, להיעזר במסרון אוטומטי כדי לשלוח למתקשר את שעות הפעילות כך שלא ישכח את מה ששמע בקריינות וגם שיוכל לחזור להודעה במידה וירצה להיזכר בעתיד.
- בציון שעות הפעילות, במידה וזה רלוונטי, אל תשכחו להתייחס לסופי שבוע, חגים, ערבי חג וכל מועד מיוחד שרלוונטי לעסק שלכם.
- ברוב המקרים מי שמתקשר מחוץ לשעות הפעילות וישמע את שעות הפעילות, יבין שעליו להתקשר שוב בשעות הפעילות ואפשר לקריין: "אנא צרו קשר במהלך שעות הפעילות". אם העסק שלכם חוזר ללקוחות שהתקשרו מחוץ לשעות הפעילות, ציינו זאת, לדוגמה: "רשמנו בפנינו שהתקשרתם ואנו נחזור אליכם ביום העסקים הבא".
- אופציונלי: אמצעי קשר חליפי זמין. אם יש לכם אמצעי קשר אחר שבו אתם זמינים למענה מחוץ לשעות הפעילות, ציינו אותו. אל תצרו תסכול אצל לקוח שלא הצליח להשיג אתכם בטלפון ותשלחו אותו לוואטסאפ רק כדי שיבין שגם שם אינכם זמינים.
- אופציונלי: מידע שיווקי וכזה המתאר את אופי פעילות העסק שלכם. כל עוד זה יהיה החלק האחרון בקריינות זה בסדר - מי שירצה יישאר על הקו להאזין, ומי שלא - ינתק את השיחה.
דוגמאות לטקסט קריינות בחיוג מחוץ לשעות הפעילות
שלום, הגעתם לפארק ג'ננה. משרדינו סגורים כעת. אתם מוזמנים לפנות אלינו דרך האתר ובמידה ואתם מעוניינים לסגור אירוע או יום מרוכז, תוכלו לפנות אלינו גם בוואטסאפ למספר ### שעות הפעילות הם בימי א'-ה' בין השעות שמונה וחצי בבוקר עד שלוש בצהריים. מומלץ לבדוק באתר לעדכונים נוספים
שלום, אנו בחברת Delta HR שמחים לתת לכם שירות בשעות הפעילות. ניתן לפנות אלינו גם בוואטסאפ. במקרים דחופים ניתן לפנות ישירות לסוכן האישי. שעות פעילות המשרד: בימים א'-ה' בין השעות שמונה וחצי בבוקר עד ארבע אחר הצהריים, ובימי ו' בין השעות שמונה וחצי בבוקר עד אחת בצהריים.
מירה מספרת בוטיק לכלבים שלום, סניפינו סגורים כעת. באפשרותכם לקבוע תור במערכת זימון תורים באתר www. שעות הפעילות של הסניפים בימים א'-ה' בין השעות תשע בבוקר לשמונה בערב ובימי שישי וערבי חג בין השעות תשע בבוקר לשלוש בצהריים. תודה ולהתראות
תפריט קולי לנתב שיחות
נתב שיחות מאפשר לכם לנתב את השיחות הנכנסות לפי בחירה \ הקשה של המתקשר: "למכירות הקישו 1, לשירות 2…" וכו'. בניגוד לכל שאר סוגי הקריינות, התפריט הקולי של הנתב הוא היחידי שבאמת הכרחי ואי אפשר בלעדיו שכן אם תפעילו מערכת לניתוב שיחות אך לא תנחו את המתקשרים על אילו מקשים ללחוץ כדי להגיע ליעד המבוקש, השיחה פשוט תיתקע ותנותק. מצד אחד הוא הכרחי אם אתם מפעילים נתב על הקו, אך מיותר לחלוטין אם אין לכם ניתוב המבוסס על הקשת המתקשר.
התפריט הקולי הוא הטקסט הראשון שהמתקשר שומע כאשר הוא מתקשר אל הנתב. בניגוד לצליל ההמתנה, הקריינות של התפריט "מעכבת מענה" במובן שהשיחה לא מתקדמת ומנותבת אל היעד עד אשר המתקשר הקיש את בחירתו. אנחנו באקסטרה מנגנים את התפריט הקולי של הנתב בלולאה במשך 3 פעמים למקרה שהמתקשר לא הספיק להבין כיצד להתקדם. מיד עם הקשת הבחירה, השיחה מנותבת אל היעד שנבחר ואז ננגן למתקשר קריינות צליל המתנה עד לחיבור השיחה, או אם לא היה מענה - ננגן קריינות אין מענה.
מבנה מומלץ לטקסט קריינות לתפריט קולי בנתב שיחות
כאמור, זוהי הקריינות הראשונה שהמתקשר ישמע בחיוג אל הנתב שלכם ולכן יש לציין את שם העסק כדי לאשרר למתקשר שחייג למקום הנכון, ומיד אח"כ לקרוא את האפשרויות בנתב. שימו לב שתפריט הנתב מעכב את המענה (לא מתקדמים אל היעד עד הקשה של המתקשר) ולכן מומלץ לא להעמיס את הקריינות בטקסט אלא לציין מוקדם ומהר ככל האפשר את אפשרויות הניתוב בתפריט.
- ברכת שלום
- שם העסק
- תפריט הקשות
המלצות לכתיבת טקסט לתפריט קולי לנתב
- זוהי הקריינות הראשונה שהמתקשר שומע - ציינו את שם העסק כדי לאשרר לו שהגיע למקום הנכון.
- אפשר לייצר חזות של עסק גדול באמצעות נתב שיחות. גם אם אתם עסק של בנאדם אחד, אפשר להגדיר כמה אפשרויות שונות בתפריט שינתבו אל אותו היעד - אל מספר הטלפון שלכם. עם זאת, שימו לב שאתם לא "מרוויחים" נקודות על כך שהמתקשר יחשוב שאתם עסק גדול ומוצלח, אבל "מפסידים" נקודות על חוויה גרועה שדורשת מהמשתמש להאזין לתפריט ארוך ולהתעכב עד המענה.
- הקפידו על תפריט ברור וממצה - כזה שנותן מענה לכל צורך של המתקשר. לדוגמה: אם המתקשר רוצה לקבל עותק מחשבונית, אז תפריט שאומר "להנהלת חשבונות הקישו 4" יתאים לו והוא יידע שעליו להקיש 4. לעומת זאת, אם התפריט יהיה "לברכה, הקישו 4" והמשתמש לא מכיר את השם של מנהלת החשבונות, הוא לא יידע כיצד להתקדם בתפריט.
- אצלנו באקסטרה יש 9 אפשרויות בנתב: מ-1 ועד 9. ולשם ההבהרה: אל תשתמשו בספרה 0 בתפריט!
- כדאי להשאיר אפשרות כללית, "לכל נושא אחר, הקישו 1". כך, גם אם מתקשר לא מצא את היעד שהוא חיפש, תמיד יוכל לקבל מענה.
- כדאי להשתמש בגוף שני לשון רבים: "הקישו 1" ולא "הקש" או "הקישי". אלא אם העסק שלכם פונה לקהל מאוד ממוקד לאחד המינים ואז אפשר להשתמש בגוף שני לשון יחיד\ה: "הקישי 1 לקביעת תור לטיפול גבות".
- שמרו על הטקסט קצר וענייני! בזמן המתנה למענה אפשר ונכון לקרוא למתקשר חומר שיווקי - כי הוא בין כה וכה ממתין, אולם עיכוב במענה רק כדי להשמיע תשדיר שיווקי יפגום בחוויה ויכעיס את המתקשרים.
- נגישות: יותר מכל קריינות אחרת, התפריט הקולי הוא הכרחי וחשוב ומבלי להבין אותו, אי אפשר להתקדם ולהגיע אל היעד המבוקש. על כן, ולפי החוק, יש להקפיד בקריינות זו על טקסט בווליום גבוה וללא מנגינת רקע - ולמעשה מוטב להימנע מכל אלמנט שעשוי להקשות על אנשים עם מוגבלויות שמיעה וקוגניציה.
דוגמאות לקריינות תפריט קולי לנתב שיחות
שלום ותודה שפניתם לאתר שיפוצים פלוס, האתר שיעזור לכם במציאת בעלי מקצוע מומלצים.
לעזרה במציאת בעל מקצוע עם נציג שירות, הקש 1
אתה בעל מקצוע? הקש 2 לשיחה עם סוכן מכירות
תודה שהתקשרתם למחלבת שפר. אתם תבחרו בשלוחה המבוקשת ואנחנו נשמח לתת לכם שירות יעיל ומקצועי.
לנציג מכירות, הקישו 1
להנהלת חשבונות, הקישו 2
הקישו 3 כדי לשמוע היכן ניתן לרכוש את מוצרינו
לשירות צרכנים הקישו 4
שלום, הגעתם לי"ד השוק הגדול בע"מ. לרשותכם מערכת לניתוב שיחות.
לאתר ענק הטבע והפיצוחים, הקישו 1
לקליית ארי ואריזול, הקישו 2
להנהלת חשבונות ספקים, הקישו 3
למחירים סיטונאיים, ועדי עובדים וחברות, הקישו 4
למחלקת ייבוא וסחר, הקישו 5
טקסט הודעה למקבל השיחה
בניגוד לכל שאר סוגי הקריינות בהם עסקנו בכתבה זו, זוהי הקריינות היחידה שמושמעת למקבל השיחה ולא למתקשר. במידה ותגדירו זאת (בשירות המספר הוירטואלי או הנתב הוירטואלי שלנו), כאשר תענו לשיחה נכנסת מהמספר הוירטואלי, תנוגן קריינות זו בטרם השיחה תחובר.
ברוב התרחישים הסטנדרטיים, אין צורך אמיתי בהודעה זו. השימוש העיקרי שלה הוא במספרים וירטואליים באינדקס בעלי מקצוע או בלוח כמו יד 2: שם מקובל להקליט קריינות בסגנון: "זוהי שיחה נכנסת מלקוח באתר יד 2" ולהשמיע אותה למקבל השיחה - במקרה של יד 2, מדובר במי שפרסם את המודעה, באינדקס בעלי מקצוע - ההודעה תושמע לבעל המקצוע שמקבל את השיחה מהאתר. המטרה: ליידע את בעל המקצוע שהשיחה הגיעה בזכות הפרסום באתר.
עוד שימוש, דווקא יותר שכיח, הוא להקליט קריינות או אפילו צליל קצר כמו צפצוף למשל, שיושמע למקבל השיחה וכך תוכלו לדעת שהשיחה נכנסה מהמספר הוירטואלי ולא מהמספר הפרטי שלכם. אפשר לקרוא עוד על כך כאן.
מבנה מומלץ לטקסט קריינות למקבל השיחה
בקריינות זו המבנה מאוד גמיש ותלוי בצרכים. אם יש בבעלותכם אתר אינטרנט כמו אינדקס או לוח ותרצו שמקבל השיחה יידע שהשיחה הגיעה מהאתר שלכם, הטקסט שלכם ודאי יהיה שונה מאשר זה של בעל עסק שמשתמש במספר הוירטואלי ומצביע שיחות לעסק אל המספר הפרטי ורק רוצה להבחין בין שיחות נכנסות לפרטי לבין שיחות נכנסות אל העסק.
מה שבטוח ומשותף לכולם הוא שעל הטקסט להיות קצר מאוד! תפקידו לתת אינדיקציה ברורה וקצרה למקבל השיחה על המקור שלה. חשוב להבין שהטקסט "מעכב מענה", כלומר: השיחה בין המתקשר ובין מקבל השיחה תחובר רק כאשר קריינות זו תסיים לנגן. אם תהיה ארוכה, ההמתנה של המתקשר תהיה ארוכה.
המלצות לקריינות שתושמע למקבל השיחה
- הקריינות מעכבת מענה, על כן יש להקפיד על קריינות קצרה ככל האפשר ואפילו להימנע ממנה אם אין צורך אמיתי.
- המטרה של קריינות זו היא אינדיקציה על מקור השיחה על כן עליה להיות ברורה. מעבר לכך: היות ומקבל השיחה ישמע אותה בכל שיחה נכנסת מהמספר הוירטואלי, עדיף צליל מוסכם כמו צפצוף ייחודי - כך משיגים את שתי המטרות: אינדיקציה ברורה ומוכרת וגם צליל קצר כדי לא לעכב את המענה. קראו על ההמלצה שלנו פה.
- אין צורך במנגינת רקע בקריינות זו.
דוגמאות קריינות למקבל השיחה
זוהי שיחה נכנסת מאתר כל סדנה
שיחה נכנסת מ[שם העסק]
תמונת שער: Freepik
שאלות ותשובות
-
איך מגדירים קריינות לקו שלי?
ההגדרה של כל אחד מסוגי הקריינות נעשית דרך ספק התקשורת שאצלו אתם מנויים, באם זה סלולרי או קווי. לא כל הספקים מציעים את השירות של ההגדרה, וכל אלה שכן מציעים את השירות - גובים בעבורו דמי מנוי חודשיים.
אצלנו באקסטרה ההגדרה נעשית באופן עצמאי וללא עלות, דרך האיזור האישי. -
האם אפשר להקליט קריינות בעצמי?
אם יש לכם קול מתאים לכך, ניסיון בקריינות בהגיה ובאינטונציה מתאימה, ציוד מתקדם, יכולות עריכת סאונד, גישה למאגר מנגינות ברישיון והרבה זמן פנוי - אז התשובה היא שכן.
בכל מקרה אחר, כדאי להיעזר בשירותי הקריינות שלנו בעלות חד פעמית ולקבל תוצרים איכותיים ומקצועיים.
-
האם אוכל להשתמש בקריינות שהפקתי בעצמי?
בהחלט אפשר. שירותי הקריינות שאנחנו מציעים הם אמנם מקצועיים והתמורה גבוהה ואיכותית אך אם יש לכם קריינות שהפקתם בעצמכם או אצל אולפן אחר - אפשר בהחלט להעלות אותה ל"קבצי השמע שלי" באיזור האישי ולהגדיר אותה על הקו שרכשתם אצלנו בהתאם ליכולות הקו.