תשתית הסלולר מתחלקת לשניים: ספק התקשורת ופריסת האנטנות. ספק התקשורת, הוא זה שמפיק את כרטיסי הסים ומציע לנו את השירותים הטכנולוגיים ואת שירות הלקוחות. אנטנות הסלולר הן התקנים פיזיים (מגדלים, תרנים) הפרוסים ברחבי הארץ ואליהם מכשירי הסלולר שלנו מתחברים כדי לקבל שירות סלולר. כל ספק תקשורת עושה שימוש בתשתית האנטנות כדי לאפשר למכשירי הקצה, הסלולריים שלנו, להוציא ולקבל שיחות ולגלוש באינטרנט הסלולרי.
ישנם ספקי סלולר כמו פלאפון וסלקום שמתחזקים פריסת אנטנות משלהם, הוטמובייל ופרטנר חברו יחד לעניין פריסת האנטנות והקימו חברת תשתיות בשם PHI המשרתת את שתי החברות, וישנם מפעילים וירטואליים שעושים שימוש באנטנות של חברות אחרות - כמו "רמי לוי תקשורת" שלא מחזיקה באנטנות משלה אלא עושה שימוש באנטנות של פלאפון.
לרוב, הסיבה לכך ש"אין קליטה" היא שאנחנו נמצאים בנקודה המרוחקת מאנטנת הסלולר של ספק התקשורת שלנו ולכן חשוב לוודא מראש, לפני שבוחרים בספק סלולר, שיש קליטה טובה באיזור שלנו: בבית, בעבודה ובכל מקום שבו אנו נמצאים בתדירות גבוהה וזקוקים לקליטת סלולר מספקת.
הכי חשוב: קליטה
כאמור, הגורם המשפיע ביותר על הקליטה הוא המרחק מהאנטנות של ספק הסלולר בו אנחנו בוחרים. שר התקשורת קרעי הגדיר את שנת 2024 כ"שנת הכיסוי הסלולרי" אבל המצב בשטח הוא שלמרות דרישות המדינה והקנסות של משרד התקשורת וחרף ביקורת ציבורית ודו"ח לא מפרגן של מבקר המדינה, הקליטה בארץ פשוט לא טובה = פריסת האנטנות לא מספקת. לא מומלץ לשנות את תשתית הסלולר שלכם מבלי לבצע מספר בדיקות תחילה. אנחנו ממליצים על 2 הבדיקות הבאות:
- בדקו מרחק מהאנטנות באמצעות כלי של משרד התקשורת: מפת הסלולר. באמצעות הכלי תוכלו לצפות על גבי מפה בפריסת האנטנות הארצית ואף להכניס את הכתובת שלכם ולקבל רשימת אנטנות סלולר לפי תשתית ולפי מרחק ברדיוס הקרוב לכתובת. ככל שיש יותר אנטנות וככל שהמרחק שלהן קטן מהיכן שאתם שוהים, כך אפשר לצפות לקליטה טובה יותר.
- שאלו חברים: הבדיקה הכי פרגמטית היא פשוט לשאול חברים, שכנים וקולגות שעושים שימוש בתשתית שאליה אתם מתכננים לעבור אם הם מרוצים מהקליטה. אין תחליף לניסיון בפועל, כי גם אם יש אנטנה מאוד קרובה אליכם אבל ביניכם לבינה יש הר או מגדל שחוסם את הקליטה, ייתכן שלא תהיה לכם קליטה ורק השכן יוכל להגיד לכם מה מצב הקליטה האמיתי באותה תשתית.
פחות חשוב: הספק
גם אם יש לכם היסטוריה עם ספק שאתם לא אוהבים ולא רוצים להתחבר אליו, זה פחות משנה כאשר אתם נרשמים לחבילת סלולר אצלנו באקסטרה. כשאתם הופכים למנויים שלנו, אנחנו הופכים להיות נקודת הממשק היחידה שלכם ואת כל הצרכים שלכם תקבלו דרך השירות שלנו - מבלי ליצור קשר לעולם עם הספק שבחרתם. למעשה, גם אם תצרו קשר עם חברת הסלולר, הם יפנו אתכם אלינו.