להוצאה וקבלה של שיחות דרך השלוחות שלנו יש שני מרכיבים: הראשון הוא תוכנה או אפליקציה המאפשרת זאת - נקראת גם סופטפון, והשני הוא כמובן פרטי השלוחה הכוללים שם משתמש וסיסמה. הם משלימים זה את זה: את פרטי ההתחברות שאתם מקבלים מאיתנו אתם מזינים לתוך הסופטפון ולאחר השלמת ההגדרה אפשר להתחיל להשתמש בשלוחה.
"סופטפון" הוא למעשה שם גנרי לאפליקציה שמאפשרת ביצוע שיחות דרך שלוחה כמו השלוחות שלנו. יש מאות אפליקציות ותוכנות שעושות את זה ולכל אחת מהן יש את היתרונות והחסרונות שלה. באפשרותכם לבחור באיזה סופטפון שתרצו ושנוח לכם ולהגדיר בצורה ידנית את השלוחה עליו, אולם אנו ממליצים על סופטפון בשם זויפר (Zoiper).
למה זויפר?
אנו בחרנו להמליץ ולכוון את הלקוחות שלנו להשתמש ב-Zoiper מהסיבות הבאות:
- השימוש בה הוא חופשי וחינמי.
- יש לה תמיכה רחבה בפלטפורמות השונות: יש אפליקציה לאנדרואיד ולאייפון, תוכנה למערכת הפעלה Windows, למחשבי Mac ואפילו למערכת הפעלה Linux!
- יש לה מיליוני הורדות בחנויות האפליקציה ובמצטבר בכל הפלטפורמות עשרות מיליוני הורדות.
- על התוכנה עובדים כבר למעלה מ-20 שנה, הותק הזה מצביע על תוכנה יותר בשלה ומוכנה.
- ממשק משתמש נח ואינטואיטיבי.
הורדה והתקנה של זויפר
כאמור, אחד היתרונות של אפליקציית זויפר הוא התמיכה הרחבה שלה במגוון פלטפורמות במחשב ובסלולרי. התקינו את האפליקציה \ תוכנה המתאימה למערכת ההפעלה שלכם לפי הקישורים הבאים ושימו לב שהגרסאות החינמיות מספיקות:
- אפליקציית זויפר לאייפון - Apple Store
- אפליקציית זויפר לאנדרואיד - Google Play
- התקנה על מחשב בפלטפורמות Mac, Windows ולינוקס
הגדרה אוטומטית של השלוחה בשניה אחת
הגדרה ידנית של שלוחה כוללת הקלדה של פרטי שם משתמש, סיסמה ועוד הגדרות נוספות - היא גוזלת זמן ומועדת לטעויות. כדי להקל עליכם, הכנסנו למסך השלוחות באיזור האישי את האפשרות להתחבר בקלות ובמהירות בשניה אחת בדיוק ומבלי להקליד אפילו לא תו אחד. בקליק אחד על תפריט השלוחה אפשר להפיק קוד QR להתחברות מהירה, לסרוק אותו ולהתחיל להשתמש בשלוחה. שניה אחת על השעון.
לפי שלבים:
- במחשב: היכנסו לאיזור האישי > סופטפון > קליק על התפריט של השלוחה שאליה רוצים להתחבר > "QR התחברות"
- בסלולרי: היכנסו לאפליקציית זויפר ובמסך הראשי של האפליקציה, בחרו באפשרות "Login with a QR code"
- סרקו את קוד הQR משלב 1 באמצעות המצלמה שנפתחה בשלב 2.
- זהו, אתם מחוברים.
זמינות של השלוחה
מהצד שלנו, שלוחות הסופטפון עובדות מסביב לשעון וזמינות תמיד לשימוש לשיחות נכנסות ולשיחות יוצאות. מהצד שלכם, הזמינות של השלוחה תלויה בעיקר בשני גורמים: אינטרנט יציב ללא חסימות והגדרות נכונות של חיבוריות.
במדריך זה אנו עוסקים בחיבור שלוחת הסופטפון דרך אפליקציה במכשיר הסלולרי, אולם אפשר גם להגדיר אותה על תוכנה במחשב השולחני או בטלפון IP שולחני - בשניהם הזמינות גבוהה מאוד, יותר מאשר בסלולרי - קראו מטה והבינו מדוע.
זמינות בשיחות יוצאות
כאשר רוצים להוציא שיחה, עליכם להיכנס לזויפר, לחייג מספר או לבחור מאנשי קשר וללחוץ על חיוג. עצם הלחיצה על כפתור החיוג מחייב את האפליקציה להתחבר אלינו לשרת ועל כן אתם יכולים להוציא את השיחה ב100% זמינות. המצב בשיחות נכנסות שונה מעט;
זמינות בשיחות נכנסות
בניגוד לשיחות יוצאות, בשיחות נכנסות על המכשיר להיות זמין ומחובר כל הזמן כדי שלא יתפספסו שיחות. כאשר השלוחה מחוברת אלינו, כל שיחה נכנסת תחייג אצלכם בסופטפון. לעומת זאת, אם המכשיר שלכם לא יהיה מחובר לאינטרנט (אלחוטי או סלולרי, לא משנה), אתם אלה שלא תהיו זמינים והשרת שלנו לא יוכל להעביר את השיחה אליכם.
ההמלצות שלנו לזמינות מלאה
מיד עם ההתקנה של זויפר אתם הופכים להיות זמינים לשיחות יוצאות ונכנסות אולם אם רוצים להגיע למקסימום זמינות, מומלץ לבצע את הפעולות הבאות:
1. דאגו לחיבור אינטרנט יציב
האינטרנט הסלולרי של הטלפון מעולה ולרוב הוא היציב ביותר, גם בארץ וגם בשימוש בסופטפון בחו"ל. בחיבור לרשת WIFI יש לעתים חסימות של תעבורה מסוגים שונים אשר יכולות למנוע זמינות של השלוחה. אם רוצים להתחבר לרשת ה-WIFI שלכם באופן קבוע, כדאי לעשות שיחה נכנסת לבדיקה ולוודא שהכל תקין, ואם לא - לפנות לטכנאי שיפתח את החסימה בהגדרת הראוטר המותקן אצלכם בבית או במשרד.
2. ודאו שההגדרות אינן סוגרות את זויפר
בעת התקנת זויפר תתבקשו לאפשר הרשאות מסוגים שונים - חשוב מאוד לאשר את כל ההרשאות בשביל ליהנות מפעילות תקינה של האפליקציה. לעתים מערכת ההפעלה של המכשיר, גם באייפון וגם באנדרואיד, תסגור אפליקציות שעובדות ברקע כדי לצמצם צריכת סוללה. סגירת האפליקציה משמעותה שאין זמינות כלל לשיחות נכנסות ועל כן יש לבטל כל אפשרות כזו בהגדרות. המטרה: זויפר צריך לעבוד ברקע כל הזמן וללא מגבלות, גם כאשר מסך המכשיר סגור.
מלבד ההגדרות של מערכת ההפעלה, גם בהגדרות של זויפר עצמה יש אפשרויות הנוגעות לחיבוריות ולזמינות של האפליקציה.
משתמשי אנדרואיד: יש להיכנס לזויפר, ללחוץ בתפריט על Settings ואז על Connectivity ולהגדיר:
- לסמן את התיבה באפשרות Run In Background
- לסמן את התיבה באפשרות Keep Alive WiFi
- במידה והאפשרות Stay Awake קיימת, יש לסמן את התיבה
- במידה ושדרגתם את זויפר בחנות האפליקציות, האפשרות Enable PUSH proxy תיפתח בפניכם - סמנו אותה.
משתמשי אייפון: אפשרויות 1-3 חסומות בפניכם על ידי אפל. כדי לשפר את הזמינות שלכם, שדרגו את מנוי הזויפר שלכם ותוכלו להפעיל את אפשרות ה-PUSH שמייתרת את אפשרויות 1-3, מגבירה את הזמינות וחוסכת בסוללה.
שדרוג זויפר - מנוי בתשלום
הגרסה החינמית של זויפר עובדת מעולה ונמצאת בשימוש של מיליוני משתמשים ברחבי העולם. הערך העיקרי שמקבלים בשדרוג המנוי בחנות האפליקציות (כ-$1 לחודש, או פחות במנוי שנתי), הוא מנגנון ה-PUSH השולח פקודה למכשיר הסלולרי רגע לפני שנכנסת שיחה וככה "מעיר" את זויפר בדיוק ברגע שזקוקים לו. בשאר הזמן זויפר יכול להיות סגור ברקע - כך מרוויחים גם זמינות גבוהה וגם חיסכון בסוללה.
לשדרג או לא? זו השאלה. כפי שהבנתם מהכתוב, מנגנון ה-PUSH עוזר לכם להיות זמינים לקבלת שיחות נכנסות. אז:
- אם אתם משתמשים בשלוחת הסופטפון שלנו רק לשיחות יוצאות, אין סיבה כלל לשדרג.
- אם אתם משתמשי אנדרואיד וזקוקים לקבלת שיחות, ערכו תחילה את ההגדרות של מערכת ההפעלה ושל זויפר לפי ההנחיות מעלה. אם זה לא יעבוד, שקלו לשדרג.
- אם אתם משתמשי אייפון וזקוקים לקבלת שיחות, רוב הסיכויים שתצטרכו לשדרג.
- אם אתם לא רוצים לשבור את הראש, והוצאה של $1 בחודש לא משמעותית בשבילכם, שדרגו בשביל זמינות מירבית, פיצ'רים נוספים שתקבלו בעת השדרוג, וראש שקט.