בשירות המספר הוירטואלי והנתב הוירטואלי שלנו אפשר לבחור מספר חדש מתוך מאגר גדול של מספרים בקידומות שונות, נייחות וניידות, אך לפעמים עולה הצורך לשמור על מספר קיים - כזה שמלווה אתכם שנים, שלקוחות מכירים או שהוא סתם יפה ואתם לא רוצים לוותר עליו. במקרים כאלה אפשר לנייד את המספר אלינו אל השירות המבוקש (מספר \ נתב וירטואלי).

השלכות של ניוד המספר

ההשלכות של ניוד מספר מפורטות בטופס הניוד, אולם שווה להזכיר ולציין אותם בטרם מתחילים בתהליך כדי להימנע מאי הבנה.

ראשית, המשמעות של כל ניוד, אלינו ולספקים אחרים, הוא שכלל השירותים שהיו מצורפים למספר אצל הספק הקודם יתבטלו לחלוטין. הניוד הוא של המספר בלבד, ללא הגדרות או שירותים נלווים אחרים. לדוגמה: אם אצל הספק הקודם היה מוגדר לכם תא קולי או צליל המתנה, הם יבוטלו. 
לאחר הניוד אלינו, תוכלו להגדיר מחדש את המספר כרצונכם, בכפוף לאפשרויות שאנחנו מציעים במסגרת השירות.

שנית, יש השלכות נוספות שייחודיות למספרים וירטואליים. כדאי לקרוא על שירות המספר הוירטואלי ועל שירות ניתוב השיחות הוירטואלי בעיון כדי להבין כיצד השירותים האלה עובדים, אך גם נציין כמה מההבדלים השכיחים בהשוואה למספר שאינו וירטואלי:

  1. למספר וירטואלי אין חיבור פיזי - לא חיבור שקע תקשורת לקיר ולא כרטיס סים.
  2. בהתאם לסעיף 1, הוצאת שיחות לא מתאפשרת באמצעות חיוג רגיל. כדי לאפשר זאת, אנו מציעים חייגן וירטואלי.
  3. למספר וירטואלי אין חבילת גלישה. אם אתם מניידים מספר סלולרי עם חבילת גלישה, היא תבוטל.
  4. במספר וירטואלי אין קבלת SMS. אם אתם מניידים מספר סלולרי, היכולת הזו תאבד.
  5. לא ניתן לנייד מספר כשר ולהפוך אותו לוירטואלי.

ייתכנו הבדלים נוספים, באחריותכם לוודא שהשירות מתאים לצרכיכם בטרם הניוד.

תהליך הניוד

ניוד הוא תהליך טכני שבמסגרתו ספק התקשורת הנוכחי שלכם יעביר את הניהול במספר שלכם לידינו. עם זאת, כדי להימנע ממצב שבו גורמים זדוניים "יחטפו" מספרים שלא שייכים להם, יש הליך מסודר שהמחוקק מחייב לפעול על פיו. אלה השלבים בניוד מספר אלינו:

  1. הירשמו לאתר על ידי לחיצה על אחד מהכפתורים בעמוד זה. מיד בסיום ההרשמה תועברו לבחירת מספר וירטואלי, אך שלב זה כמובן לא רלוונטי בעבורכם כי אתם מעוניינים לנייד מספר קיים ולא להקים מספר חדש, ועל כן - דלגו עליו.
  2. עדכנו כרטיס אשראי באיזור האישי > חשבונות או בלחיצה כאן. את כרטיס האשראי נחייב רק במועד החיוב החודשי אולם ללא אמצעי תשלום תקין בחשבון לא נוכל לבצע ניוד.
  3. צרו קשר עם נציג מהתמיכה ובקשו למלא טופס ניוד. אנו נשלח לכם קישור לטופס מקוון שלא דורש הדפסה ולא סריקה - ממלאים אונליין, חותמים אונליין ואנחנו נמשיך משם.

טופס הניוד

בטופס הניוד נבקש מבעל הקו למלא את כל פרטיו, לאשר שהוא או היא מבינים מבינים ומאשרים את המשמעות וההשלכות של ניוד המספר ולבסוף לחתום על הטופס. לטופס תתבקשו לצרף את הבאים:

  • חשבונית אחרונה של הספק הננטש - יש לצרף חשבונית PDF ולא צילום מסך וכן לוודא שהמספר שמניידים מופיע בחשבונית.
  • צילום ת"ז של החותם על הטופס
  • במידה והשם על החשבונית שונה משם החותם (תאגיד, חברה בע"מ, עמותה) - יש לצרף תעודת התאגדות ומסמך מורשה חתימה או ייפוי כח לטובת החותם. 

בסיום הטופס אנחנו נקבל הודעה אוטומטית על כך ונבדוק את הטופס. אם הטופס תקין, אנו נתחיל בתהליך, ואם דורש תיקון - ניצור קשר.
תהליך הניוד אורך כ-2 ימי עבודה מלאים מהרגע שיש לנו טופס ניוד מלא ותקין ביד. 

השלמת התהליך

כאשר הניוד יושלם במלואו, יישלח מייל אל כתובת הדוא"ל הראשית בחשבון ואז תוכלו להיכנס לאיזור האישי > מספרים וירטואליים או נתב שיחות ולערוך את הגדרות המספר, להגדיר מסרונים אוטומטיים, לצפות ביומן השיחות של המספר, להאזין להקלטות שיחה במידה והגדרתם הקלטה במספר וכו'.